Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 12 lutego 2013 r., sygn. I SA/Wr 1366/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Marta Semiczek (sprawozdawca)., Sędziowie: Sędzia NSA Lidia Błystak, Sędzia WSA Ewa Kamieniecka, Protokolant: Aleksandra Słomian, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 6 lutego 2013 r. przy udziale sprawy ze skargi W.S. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej we W. z dnia 03 września 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych za 2006 r. oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją Dyrektor Izby Skarbowej we W. utrzymał w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej we W. z dnia [...] r. nr [...] określającą Podatnikowi (Podatnikowi, Skarżącemu) należny podatek dochodowy od osób fizycznych za 2006 rok w wysokości 144.058,00 zł

Podatnik w 2006 r. prowadził pozarolniczą działalność gospodarczą pod nazwą "A" Spółka Jawna w C., ul. F[...] [...], w której posiadał 50 % udziałów. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonywał w roku 2006 zakupu i sprzedaży paliwa służącego do napędu pojazdów samochodowych.

W oparciu o dokumenty zebrane w toku prowadzonego postępowania, w tym dokumenty włączone do akt postępowania kontrolnego, organ kontroli skarbowej stwierdził, iż z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej strona zaniżyła dochód w łącznej wysokości 758.197,40 zł w związku z ujęciem w kosztach uzyskania przychodów faktur zakupu paliwa, które nie odzwierciedlają faktycznego przebiegu operacji gospodarczych, mających dokumentować zakup paliw od:

FHU G. K. na łączną kwotę 1.052.602,00 zł,

"B" M. P. na łączną kwotę 462.442,80 zł,

"C" K. S. na kwotę 1.350,00 zł.

Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w O. stwierdził, że współpraca pomiędzy Podatnikiem a G. K. polegała wyłącznie na wystawianiu przez G. K. tzw. "pustych faktur", które Podatnik ewidencjonował w urządzeniach księgowych w celu legalizacji obrotu paliwem pochodzącym z innego źródła. Faktury te G. K. przekazywał Panu J. S. lub Podatnikowi i otrzymywał za nie wynagrodzenie wynoszące 8 groszy za każdy zafakturowany litr paliwa, a na pokrycie wskazanych faktur sprzedaży pozyskiwał również "puste faktury" VAT zakupu od S. C., za które płacił 5 groszy za litr zafakturowanego paliwa. W rzeczywistości zamiast paliwa do firm trafiały jedynie "puste faktury" potwierdzające nieprawdę, w których G. K. wpisywał rodzaj paliwa, ilość oraz kwotę, stosowanie do oczekiwań podatnika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00