Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 19 września 2012 r., sygn. II SA/Bd 652/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Jerzy Bortkiewicz (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Anna Klotz Sędzia WSA Grzegorz Saniewski Protokolant Katarzyna Kloska po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 19 września 2012 r. sprawy ze skargi J. S. na decyzję Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych w B. z dnia [...] maja 2012 r. nr [...] w przedmiocie wypłaty dodatku motywacyjnego 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję nr [...] Dowódcy Jednostki Wojskowej nr [...] z dnia [...] kwietnia 2012 r., 2. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu.
Uzasadnienie
II SA/Bd 652/12
UZASADNIENIE
Decyzją z dnia [...]2012 r., nr [...] Dowódca Jednostki Wojskowej Nr [...] w [...], działając na podstawie art. 8, art. 80 ust. 1 a i art. 104 ust. 1 i ust. 3 pkt 3 w związku z art. 80 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (t.j,. Dz.U. z 2010 r., Nr 90, poz. 593; z późn. zm.) oraz § 25 a ust. 1 pkt 1 i ust. 2 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2004 r. w sprawie dodatków do uposażenia zasadniczego żołnierzy zawodowych (Dz.U. z 2004 r., Nr 141, poz. 1497; z późn. zm.) w związku z § 9 ust. 3 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2010 r. w sprawie nadawania, potwierdzania, podwyższania i utraty klasy kwalifikacyjnej przez podoficerów i szeregowych zawodowych (Dz.U. z 2010 r. Nr 110, poz. 732) odmówił przyznania młodszemu chorążemu sztabowemu J. S. (dalej jako: skarżący), zajmującemu stanowisko służbowe - kierownik magazynu, dodatku motywacyjnego za trzecia klasę kwalifikacyjną.
W uzasadnieniu rozstrzygnięcia organ wskazał, że w świetle treści § 25a ust. 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2004 r. w sprawie dodatków do uposażenia zasadniczego żołnierzy zawodowych, brak jest podstaw do wypłaty dodatku w sytuacji, gdy żołnierz nie posiada klasy kwalifikacyjnej odpowiedniej dla zajmowanego stanowiska służbowego, zaś posiada klasę kwalifikacyjną odpowiednią dla innego stanowiska. Organ zakwestionował jednocześnie twierdzenia skarżącego, że przedmiotowy dodatek należałoby wypłacać żołnierzowi przez okres wskazany w § 9 ust. 3 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2010 r. w sprawie nadawania, potwierdzania, podwyższania i utraty klasy kwalifikacyjnej przez podoficerów i szeregowych zawodowych - określony dla potwierdzenia klasy kwalifikacyjnej w nowej specjalności. W ocenie organu przepis ów dotyczy jedynie możliwości potwierdzenia przez żołnierza klasy kwalifikacyjnej na nowym stanowisku, i nie może mieć zastosowania dla określania prawa dla dodatku motywacyjnego, uregulowanego innym aktem prawnym.