Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 18 lipca 2012 r., sygn. I SA/Go 387/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krystyna Skowrońska - Pastuszko Sędziowie Sędzia WSA Anna Juszczyk - Wiśniewska Sędzia WSA Jacek Niedzielski (spr.) Protokolant Asystent sędziego Marta Surmacz-Buszkiewicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 lipca 2012 r. sprawy ze skargi Starostwa Powiatowego na indywidualną interpretację Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę.

Uzasadnienie

I SA/Go 387/12

U Z A S A D N I E N I E

Skarżące Starostwo Powiatowe wniosło skargę na interpretację indywidualną wydaną przez Ministra Finansów w dniu [...] lutego 2012 r., nr [...] dotyczącą podatku od towarów i usług.

Interpretacja została wydana w zakresie następującego stanu faktycznego.

W dniu 28 listopada 2011 r. Starostwo Powiatowe złożyło wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie statusu podatnika podatku od towarów i usług.

Przedstawiając stan faktyczny wskazano, że Starostwo Powiatowe (Wnioskodawca) oraz Powiat są zarejestrowanymi czynnymi podatnikami podatku VAT. Mają odrębne numery Regon oraz odrębne numery NIP. Faktury VAT są wystawiane na ww. podmioty, ewidencje są prowadzone oddzielnie, dla każdego podatnika składane są oddzielne deklaracje VAT-7. W ramach działalności opodatkowanej Starostwa Powiatowego znajduje się m. in. wynajem pomieszczeń starostwa dla podmiotów zewnętrznych, sprzedaż (refakturowanie) towarów (energia elektryczna i cieplna) oraz usług (dozór mienia, usługi telekomunikacyjne, dostawa wody, itp.). W umowach określono wysokość czynszu oraz dodatkowo zasady refakturowania kosztów związanych z eksploatacją nieruchomości. Koszty te są wyliczane na podstawie faktycznego zużycia (podliczniki) lub obliczane procentowo do zajmowanej powierzchni. Najemców, współużytkowników i współwłaścicieli nieruchomości wnioskodawca obciąża na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, w których stroną umowy jest dana jednostka organizacyjna oraz Starostwo Powiatowe jako urząd (administrator nieruchomości).Działalność opodatkowana Powiatu dotyczy sprzedaży i dzierżawy nieruchomości stanowiących własność Powiatu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00