Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 5 czerwca 2012 r., sygn. I SA/Kr 478/12

 

Sygn. akt I SA/Kr 478/12 | | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 5 czerwca 2012 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Stanisław Grzeszek, Sędzia: WSA Inga Gołowska (spr.), Sędzia: WSA Urszula Zięba, Protokolant: Urszula Bukowiec, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 czerwca 2012 r., sprawy ze skargi "T" S.A. w W., na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego, z dnia 24 stycznia 2012r. Nr [...], w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji - skargę oddala -

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją Samorządowe Kolegium Odwoławcze z 24 stycznia 2012r. Nr[...], utrzymano w mocy decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z 26 maja 2011r. nr [...] odmawiającą stwierdzenia nieważności decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego z 4 listopada 2010r. nr [...] utrzymującej w mocy decyzję Prezydenta Miasta z 27 maja 2010r. znak [...] w przedmiocie określenia T. S.A. w W., wysokości zobowiązania podatkowego z tytułu podatku od nieruchomości za rok 2007 na kwotę 461.576,00 zł.

Decyzja ta zapadła w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Decyzją z 26 maja 2011r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze po rozpoznaniu wniosku Spółki T. P. S.A. odmówiło stwierdzenia nieważności decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego z 4 listopada 2010r. Nr[...]. W uzasadnieniu decyzji Kolegium wyjaśniło, że okolicznością skutkującą stwierdzeniem nieważności decyzji administracyjnej jest wydanie jej z rażącym naruszeniem prawa. W dotychczasowym orzecznictwie sądowym oraz w doktrynie przyjmuje się, że rażące naruszenie prawa następuje wtedy, gdy treść decyzji pozostaje w wyraźnej i oczywistej sprzeczności z treścią przepisu prawa i gdy charakter tego naruszenia powoduje, że owa decyzja nie może być akceptowana jako akt wydany przez organ praworządnego państwa. Tymczasem w niniejszej sprawie brak jest oczywistości tego naruszenia.

Kolegium wskazało, że zarzut pominięcia budek telefonicznych w podstawie opodatkowania winien być podnoszony w postępowaniu odwoławczym, instancyjnym, a nie w postępowaniu dotyczącym stwierdzenia nieważności decyzji. Postępowanie w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji jest postępowaniem nadzwyczajnym, w którym Kolegium nie gromadzi nowych dowodów w sprawie, prowadzących do nowych ustaleń faktycznych, rozstrzygając na podstawie materiałów zgromadzonych w postępowaniu zwykłym, zakończonym wydaniem decyzji ostatecznej. Kolegium wyjaśniło więc, że weryfikując przesłanki do stwierdzenia nieważności decyzji, bada stan faktyczny i prawny z daty wydania decyzji, w stosunku do której toczy się postępowanie o stwierdzenie jej nieważności, na podstawie materiału dowodowego zebranego w toku postępowania podatkowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00