Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 14 czerwca 2012 r., sygn. II SA/Bk 199/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia NSA Danuta Tryniszewska-Bytys, Sędziowie sędzia NSA Stanisław Prutis (spr.), sędzia WSA Małgorzata Roleder, Protokolant Sylwia Tokajuk, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 14 czerwca 2012 r. sprawy ze skargi M. J. R. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w B. z dnia [...] października 2011 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej - oddala skargę.-

Uzasadnienie

Skarga została wywiedziona na podstawie następujących okoliczności.

W dniu [...] lipca 2011 r. na drogowym przejściu granicznym w K. funkcjonariusze celni Izby Celnej w B. dokonali kontroli dokumentów związanych z wykonywaniem przewozu drogowego środkiem transportowym marki DAF o nr rej. [...] wraz z naczepą typu chłodnia o nr rej. [...]. Wykonującym przewóz drogowy była firma "[...]" M. J. R. z siedzibą w K. Kierującym przedmiotowym zespołem pojazdów był S. J.. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych sporządzono protokół kontroli nr [...], w którym stwierdzono wykonywanie przewozu drogowego z naruszeniem obowiązku wyposażenia kierowcy w odpowiednie dokumenty. Wskazano, że kierowca do kontroli okazał międzynarodowy samochodowy list przewozowy CMR [...], karnet [...], NCTS [...], świadectwo weterynaryjne [...], fakturę [...]. Kierowca nie posiadał przy sobie i nie okazał do kontroli ważnego świadectwa ATP wydawanego zgodnie z Umową o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportowych używanych do tych przewozów. Okazane świadectwo nr [...] ATP ważne było do dnia 4 kwietnia 2011 r. Przewożony towar w dokumencie przewozowym CMR został określony jako towar łatwo psujący się o temperaturze transportu 0/+8°C.

W związku z powyższym Naczelnik Urzędu Celnego w B. pismem nr [...] z dnia [...] lipca 2011 r. zawiadomił o wszczęciu postępowania w przedmiotowej sprawie. W piśmie z dnia 5 sierpnia 2011 r. strona poinformowała, że w dniu 22 lipca 2011 r. faktycznie kierowca S. J. przewoził towar zespołem pojazdów o nr rej. [...] i [...], w temperaturze plusowej bez ważnego świadectwa ATP. Strona wskazała, że nie wynikało to z niedbalstwa, ani też nie było celowe, a było spowodowane kłopotami rodzinnymi i finansowymi. Strona poinformowała, że borykanie się z trudnościami osobistymi sprawiło, że nie odnowiła w odpowiednim czasie wymaganego świadectwa. Nadto strona podniosła, że nigdy wcześniej nie dopuściła się takiego zaniedbania oraz, że naczepa jest sprawna, nie była uszkodzona i otrzymała w dniu 27 lipca 2011 r. atest. Do wyjaśnień załączono kserokopię protokołu komisyjnego odbioru prac Centralnego Ośrodka Chłodnictwa "COCH" w Krakowie z dnia 27 lipca 2011 r. Wniosła o umorzenie postępowania administracyjnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00