Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 12 kwietnia 2012 r., sygn. I SA/Rz 153/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. WSA Małgorzata Niedobylska Sędziowie WSA Grzegorz Panek /spr./ SO del. Jarosław Szaro Protokolant ref. st. Eliza Kaplita po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 12 kwietnia 2012r. sprawy ze skargi B. O. na postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] grudnia 2011r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary porządkowej 1) uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej z dnia [...] sierpnia 2011r. nr [...], 2) określa, że postanowienia wymienione w pkt. 1) nie podlegają wykonaniu do chwili uprawomocnienia się wyroku, 3) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz skarżącej B. O. kwotę 357(słownie: trzysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w R. postanowieniem z dnia [...] maja 2011 r. znak [...] wszczął wobec B.O. prowadzącej A. w R., za lata 2007-2008, postępowanie kontrolne w zakresie rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania oraz prawidłowości obliczania i wpłacania podatków stanowiących dochód budżetu państwa oraz podatku od nieruchomości.

Wskazany organ w toku postępowania kontrolnego kilkakrotnie kierował do B.O. wezwania o przedłożenie dokumentów księgowych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą za lata 2007-2008, tj. do przedłożenia: ksiąg rachunkowych oraz rejestrów zakupu i sprzedaży VAT, a także zestawienia obrotów i sald za lata 2007-2008 w formie elektronicznej, także w postaci wydruku zestawienia obrotów i sald, oraz do przedłożenia: sprawozdań finansowych za lata 2007-2008, raportów i opinii (jeżeli sprawozdania finansowe podlegały badaniu), polityki rachunkowości, rejestrów prowadzonych przez A. dla celów podatku od towarów i usług za lata 2007-2008, wszystkich deklaracji podatkowych, w tym też zestawień obrazujących przekształcenia danych księgowych dla celów ustalenia dochodu podatkowego, wszelkich dokumentów organizacyjnych (umów i ich zmiany, wpis do ewidencji dział, gosp., nadanie numeru REGON oraz NIP, NIP UE), wszelkich umów zawartych w formie pisemnej w ramach prowadzonej działalności (np. najmu, leasingu, dofinansowania czy innych), ewidencji środków trwałych oraz tabel amortyzacyjnych składników majątku trwałego, dowodów księgowych (źródłowych) stanowiących podstawę dokonania zapisów w wyżej wymienionych księgach podatkowych za lata 2007-2008.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00