Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 22 marca 2012 r., sygn. I SA/Gl 1168/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Eugeniusz Christ, Sędziowie WSA Beata Kozicka (spr.), Wojciech Organiściak, Protokolant Izabela Maj-Dziubańska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 marca 2012 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego Gliwice - Wschód na uchwałę Rady Miejskiej w Gliwicach z dnia 20 listopada 2008 r. nr XX/655/2008 zmienioną uchwałą z dnia 16 lipca 2009r. nr XXVI/840/2009 w przedmiocie podatku od nieruchomości stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w części określonej w §1 pkt 4.

Uzasadnienie

Skargą z dnia 21 listopada 2011 r. Prokurator Rejonowy Gliwice - Wschód zaskarżył uchwałę Rady Miejskiej w Gliwicach nr XX/655/2008 z dnia 20 listopada 2008 r. (Dz. Urz. Woj. Śląskiego, Nr 211, poz. 4173) w brzmieniu ustalonym uchwałą Nr XXVI/840/2009 z dnia 16 lipca 2009 r. (Dz. Urz. Woj. Śląskiego, nr 163, poz. 3070) w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w części dotyczącej rozstrzygnięć określonych w § 1 pkt 4, tj. zwolnienia z podatku od nieruchomości gruntów i budynków będących we władaniu miejskich jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej.

Zaskarżonej uchwale Prokurator Rejonowy Gliwice - Wschód (określany w dalszej części uzasadnienia zamiennie "Prokurator" lub "Skarżący") zarzucił naruszenie art. 7 ust. 3 ustawy dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. z 2010 r. Dz. U. Nr 95, poz. 613 z późn. zm. - dalej: "ustawa podatkowa" lub "u.p.o.l.") w zw. z art. 217 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej poprzez ustanowienie w § 1 pkt 4 zaskarżonej uchwały zwolnienia od podatku od nieruchomości o charakterze mieszanym, tj. podmiotowo - przedmiotowym, podczas gdy w świetle cytowanej ustawy gmina posiada kompetencje do ustanawiania zwolnień wyłącznie w charakterze przedmiotowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00