Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 24 lutego 2012 r., sygn. I SA/Wr 1754/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Marek Olejnik (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA - Katarzyna Borońska, Sędzia WSA - Katarzyna Radom, Protokolant Katarzyna Wilczek, po rozpoznaniu na rozprawie w Wydziale I w dniu 24 lutego 2012 r. sprawy ze skargi: "A" na postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej w P. działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia [...] r. Nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o udzielenie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego I. uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej w P. z dnia [...]r. Nr [...]; II. stwierdza, że uchylone postanowienia nie mogą być wykonane; III. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w P. tytułem zwrotu kosztów postępowania na rzecz skarżącego kwotę 357 (trzysta pięćdziesiąt siedem 0/100) złotych.
Uzasadnienie
W dniu 6 czerwca 2011 r. Gmina Miejska Z. (dalej: gmina, wnioskodawca, strona, skarżąca) złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług na podstawie art. 14b §1 Ordynacji podatkowej (Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz.50 ze zm.). We wniosku złożonym w dniu 6 czerwca 2011 r. Gmina Miejska Z. przedstawiła całe spektrum spraw (zadań), wykonywanych przez nią w ramach reżimu publicznoprawnego, jak i na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, które traktuje ona jako niepodlegające, podlegające lub zwolnione od podatku VAT, z tytułu których otrzymuje wynagrodzenie bądź nie uzyskuje żadnych wpływów. Wniosek dotyczył Strony dochodowej (wpływów) i Strony rozchodowej Gminy oraz przyporządkowania podatku naliczonego. Gmina wskazała, że w przypadku niektórych zakupów nie ma możliwości ścisłego ich powiązania ze sprzedażą niepodlegającą opodatkowaniu bądź opodatkowaną. Przywołana niemożność dokonania ścisłej alokacji powyższych wydatków mieszanych wynika z faktu, iż Gmina, jako jednostka samorządu terytorialnego, realizuje swoje działania w ramach dwóch reżimów - publicznoprawnego oraz cywilnoprawnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right