Wyrok WSA w Łodzi z dnia 16 października 2012 r., sygn. I SA/Łd 1094/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Tomasz Adamczyk Sędziowie: Sędzia WSA Cezary Koziński Sędzia WSA Bartosz Wojciechowski (spr.) Protokolant: Asystent sędziego Paweł Pijewski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 października 2012 r. sprawy ze skargi M. P. na interpretację Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia [...] nr [...] w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną interpretację; 2. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. na rzecz strony skarżącej kwotę 457,- (czterysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Zaskarżoną interpretacją z [...] Nr [...] Dyrektor Izby Skarbowej w Ł. działając z upoważnienia Ministra Finansów uznał za nieprawidłowe stanowisko M.P., przedstawione we wniosku z 23 lutego 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez Pocztę Polską tytułem świadczonych usług.
We wniosku o udzielenie interpretacji przedstawiono następujący stan faktyczny. Podatnik w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zamierza nabywać usługi pocztowe inne niż powszechne od Poczty Polskiej SA, to jest oferowaną przez ten podmiot usługę pod nazwą "Przesyłka Aglomeracyjna". Usługa ta polega na przyjęciu, przemieszczeniu i doręczeniu przesyłek nierejestrowanych opatrzonych adresem w obszarach miejskich (miastach powiatowych i miastach powyżej 10 tys. mieszkańców). Usługa świadczona jest na zasadach określonych w umowach zawieranych z klientami, na warunkach, o których stanowi ustawa Prawo Pocztowe. Zgodnie z ogólnymi założeniami świadczenia wspomnianej usługi, jest ona dostępna dla wszystkich kontrahentów, którzy spełniają określone wymagania. Są to minimalne kryteria ilościowe (ilość przesyłek nadawanych przez jednego nadawcę w jednym punkcie pocztowym) i jakościowe (przesyłki nierejestrowane, o określonych wymiarach i wadze, posortowane i przygotowane w określony, zunifikowany sposób). W związku z tak przedstawionym stanem faktycznym zadano następujące pytanie: