Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 4 stycznia 2012 r., sygn. I SA/Wr 1480/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Marek Olejnik (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA - Ludmiła Jajkiewicz, Sędzia WSA - Marta Samiczek, Protokolant Magdalena Dworszczak, po rozpoznaniu na rozprawie w Wydziale I w dniu 4 stycznia 2012 r. sprawy ze skargi : "A" Sp. j. we W. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w P. działającego w imieniu Ministra Finansów z dnia [...] r. Nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę.
Uzasadnienie
Przystępując do rozstrzygania, Sąd przyjął stan faktyczny i prawny sprawy j/n.
"A" spółka jawna wystąpiła z wnioskiem o udzielenie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, zawartych w ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm. - dalej: ustawa o VAT).
Z opisanego stanu faktycznego wynika, że wnioskodawca świadczy usługi nauczania języków obcych w różnych formach, w tym między innymi organizując zagraniczne kursy językowe. Przedmiotem tej usługi jest zorganizowanie wyjazdu na kurs językowy wybrany przez klienta z oferty szkół zagranicznych. Usługa obejmuje również takie elementy jak zakup na życzenie klienta biletu lotniczego lub ubezpieczenie kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków. Po uzgodnieniu z klientem szczegółów usługi i wpłaty zaliczki spółka dokonuje rezerwacji kursu oraz przygotowuje kosztorys wstępny oferty. Od kontrahenta zagranicznego (szkoły przeprowadzającej kurs) otrzymuje "fakturę pro forma" zawierającą kwotę świadczenia dla klienta oraz informację o obniżonej dla spółki odpłatności za kurs bądź też o kwocie jej prowizji. Całość należności od klienta obejmuje opłatę za kurs wraz ze świadczeniami dodatkowymi, opłatę administracyjną za przelewy i inne czynności biurowe oraz na życzenie klienta opłatę za przejazd i ubezpieczenie. Po uiszczeniu przez klienta płatności, spółka bilansuje poniesione opłaty z wpłatami klienta żądając dopłaty lub zwracając ewentualną nadpłatę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right