Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 7 grudnia 2011 r., sygn. III SA/Wr 419/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Sędziowie Sędzia WSA Józef Kremis, Sędzia WSA Bogumiła Kalinowska, Maciej Guziński (sprawozdawca), , Protokolant Ewa Pąsiek, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 7 grudnia 2011 r. sprawy ze skargi W. C. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] r. Nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę
Uzasadnienie
W dniu [...] r. na drodze krajowej nr 3 w miejscowości N. przeprowadzono kontrolę drogową pojazdu marki [...].
W jej konsekwencji, decyzją z dnia [...] r. L. Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego nałożył na stronę - W. C., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą: A (dalej także skarżący) - karę pieniężną w wysokości [...] zł z tytuły naruszenia przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874 ze zm.). W odwołaniu od powyższej decyzji skarżący wniósł o jej uchylenie w całości oraz o umorzenie postępowania administracyjnego.
Decyzją z dnia [...] r. organ odwoławczy uchylił zaskarżoną decyzję w całości oraz przekazał sprawę do ponownego rozpoznania przez organ I instancji, wskazując, iż organ powinien ustalić jakiego rodzaju przewozy drogowe były wykonywane przez stronę w kontrolowanym okresie. Ponadto organ odwoławczy podkreślił, iż nie wyjaśniono dostatecznie, czy strona wykonywała przewozy drogowe na linii regularnej do 50 km, czy też powyżej 50 km.
Decyzją z dnia [...] r. (nr [...]), wydaną po ponownym rozpatrzeniu sprawy, organ I instancji ponownie nałożył na skarżącego karę pieniężną w wysokości [...] zł z tytułu naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym poprzez; używanie nieprawidłowych lub niewłaściwych wykresówek (zastosowany typ wykresówki nie był zatwierdzony i przeznaczony do danego typu urządzenia rejestrującego); przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy przy wykonywaniu przewozu drogowego; skrócenie dziennego czasu odpoczynku przy wykonywaniu przewozu drogowego; przekroczenie maksymalnego dziennego okresu prowadzenia pojazdu przy wykonywaniu przewozu drogowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right