Wyrok WSA w Warszawie z dnia 3 sierpnia 2011 r., sygn. II SA/Wa 339/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Ewa Pisula - Dąbrowska Sędzia WSA Jacek Fronczyk (spr.) Sędzia WSA Andrzej Góraj Protokolant Referent - stażysta Eliza Kusy po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 sierpnia 2011 r. sprawy ze skargi G. D. na rozkaz personalny Komendanta Głównego Policji z dnia [...] listopada 2010 r. nr [...] w przedmiocie dodatku służbowego funkcjonariusza Policji oddala skargę
Uzasadnienie
Wnioskiem z dnia [...] października 2010 r. Naczelnik Wydziału [...] Komendy Wojewódzkiej Policji [...] wystąpił do Komendanta Wojewódzkiego Policji [...] o obniżenie o [...] % dodatku służbowego [...] G. D. - [...] Wydziału [...], pełniącemu obowiązki [...] Komendy Miejskiej Policji [...]. W uzasadnieniu wniosku wskazał na opinię służbową o niewywiązywaniu się z obowiązków służbowych w okresie odbywania służby stałej przez wymienionego policjanta.
Rozkazem personalnym z dnia [...] października 2010 r. nr [...] Komendant Wojewódzki Policji [...], mając za podstawę art. 6f i art. 104 ust. 3 i 6 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t. j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277 ze zm.) oraz § 9 ust. 5 w związku z § 8 ust. 8 pkt 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego (Dz. U. Nr 152, poz. 1732 ze zm.), z dniem [...] listopada 2010 r. obniżył [...] G. D. dodatek służbowy o [...] %, tj. do kwoty [...] zł. W motywach rozstrzygnięcia wskazał na fakt wydania w stosunku do G. D., w dniu [...] sierpnia 2010 r., opinii służbowej, w której stwierdzono niewywiązywanie się przez niego z obowiązków służbowych. Opinia ta została utrzymana w mocy rozkazem personalnym Komendanta Wojewódzkiego Policji [...] z dnia [...] października 2010 r. nr [...]. Rozkazowi nadano rygor natychmiastowej wykonalności ze względu na ważny interes społeczny, wynikający z konieczności niezwłocznej realizacji obligatoryjnego obniżenia dodatku służbowego.