Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 marca 2011 r., sygn. VI SA/Wa 2606/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Wieczorek (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Danuta Szydłowska Sędzia WSA Grażyna Śliwińska Protokolant st. sekr. sąd. Paulina Paczkowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 marca 2011 r. sprawy ze skargi E. Sp. z o.o. z siedzibą w K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2010 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2010 r.; 2. stwierdza, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu; 3. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącej E. Sp. z o.o. z siedzibą w K. kwotę 396 (trzysta dziewięćdziesiąt sześć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Główny Inspektor Transportu Drogowego - organ II instancji - decyzją z dnia [...] października 2010 r. nr [...] działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze. zm.), art. 13 ust. 1 pkt 2, art. 13g ust. 1, ust. la, ust. Ib pkt 2, ust. 2, art. 40c, art. 41 ust. 4, 5 i 6 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze. zm.) oraz lp. 6 pkt. 7 lit. b), lp. 6 pkt 6 lit. d) i lp. 9 pkt. 5 lit. b) załącznika nr 2 do w/w ustawy, art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.), po rozpatrzeniu odwołania E. Sp. z o.o w K. - skarżąca/spółka - od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego - organ I instancji - z dnia [...] marca 2010 r. o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 9 900 złotych, utrzymał zaskarżoną decyzję w całości w mocy.
Decyzją z dnia [...] marca 2010 r. nałożono na skarżącą karę pieniężną
w wysokości 9900 z powodu przekroczenie przez przewoźnika (którym nie była skarżąca) dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczony ruch pojazdów o nacisku pojedynczej osi do 8 t dla pojedynczej osi napędowej pojazdów silnikowych, dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi większej niż 1,3 m i nie większej niż 1,4 m oraz przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu członowego składającego się z dwuosiowego ciągnika siodłowego i trzyosiowej naczepy. Powyższe ustalono podczas kontroli pojazdu marki S. o nr rej. [...] oraz naczepy marki K. o nr rej. [...], zatrzymanego przez inspektora transportu drogowego w dniu [...] listopada 2008 r. w R. na drodze wojewódzkiej nr [...]. Powyższym zespołem pojazdów, którym kierował Pan J. L., strona wykonywała transport drogowy żużla. Przebieg i wyniki kontroli zostały utrwalone protokołem nr [...].