Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 18 listopada 2010 r., sygn. I SA/Ol 659/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tadeusz Piskozub (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Ryszard Maliszewski Sędzia WSA Wojciech Czajkowski Protokolant Ewa Grusza po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 18 listopada 2010r. sprawy ze skarg P. G. na decyzje Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]" nr "[...]" i z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie określenia daty powstania długu celnego, określenia kwoty podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżone decyzje, 2) stwierdza, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu, 3) zasądza od Dyrektora Izby Celnej na rzecz skarżącego 1.431 zł (tysiąc czterysta trzydzieści jeden złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego
Uzasadnienie
Uzasadnienie
Decyzjami z dnia "[...]" i z dnia "[...]" Dyrektor Izby Skarbowej po rozpatrzeniu odwołań P.G. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą: Usługi A., utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia "[...]". oraz decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia "[...]", w przedmiocie określenia daty powstania długu celnego, określenia kwoty podatku akcyzowego, opłaty paliwowej, a także podatku od towarów i usług wobec oleju napędowego wprowadzonego na obszar celne Wspólnoty, w niestandardowych zbiornikach paliwa.
Jak wynika z akt sprawy, w dniach 25 stycznia 2005 r.( dwa razy), 26 stycznia 2005 roku ( dwa razy), 27 stycznia 2005 r., 9 lutego 2005 roku (dwa przywozy), 10 lutego 2005 r. i 11 lutego 2005r. (dwa razy) kierowcy autokaru marki "[...]" o numerze rejestracyjnym "[...]", wykonując usługę przewozu osób w ramach prowadzonej przez P.G. działalności gospodarczej pod nazwą Usługi A. w G., przekraczając granicę Unii przez przejście graniczne w G., dokonali przywozu paliwa znajdującego się w zbiorniku wyżej wymienionego pojazdu. Ilości przywiezionego paliwa organ celny przyjął w oparciu o deklarację kierowcy złożoną w ustnym zgłoszeniu celnym, w każdym przywozie po 420 l, 430 l., 450 l i po 500 l oleju napędowego znajdującego się w zbiorniku wymienionego autobusu. W chwili kontroli sprawdzono i spisano stan licznika przejechanych kilometrów. Na powyższą okoliczność sporządzono protokoły z przyjazdu do RP, który sporządzano w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Zgodność zapisów w protokole potwierdzał kierujący pojazdem. Protokoły z przeprowadzonej kontroli podpisywał funkcjonariusz celny i kierujący pojazdem, przy czym jeden egzemplarz protokołu pozostawiano osobie kontrolowanej.