Orzeczenie
Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 17 listopada 2010 r., sygn. I SA/Bk 431/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Wojciech Stachurski, Sędziowie sędzia WSA Sławomir Presnarowicz, sędzia WSA Jacek Pruszyński (spr.), Protokolant Beata Rusiecka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 17 listopada 2010 r. sprawy ze skargi M. C. - W. i J. C. W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w B. z dnia [...] czerwca 2010 r., nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2008 r. oraz odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2008 r. oddala skargę.
Uzasadnienie
We wniosku z [...] grudnia 2009 r. Państwo M. C.-W. i J. C. W. wystąpili do Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w B. o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2008 r. Do wniosku załączono korektę zeznania podatkowego za 2008 r., w którym wykazano nadpłatę. W ocenie wnioskodawców uzyskany przez J. C. W. dochód z tytułu umowy o pracę w [...] Urzędzie Wojewódzkim w B. jest w części wolny od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, Dz. U. z 2000 r., Nr 14, poz. 176 ze zm. (w dalszej części uzasadnienia w skrócie: "u.p.d.o.f."), albowiem był w tej części finansowany ze środków bezzwrotnej pomocy pochodzącej ze środków Unii Europejskiej tj. z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Decyzją z [...] marca 2010 r. Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w B. określił podatnikom zobowiązanie w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2008 r. w wysokości 28.447,00 zł oraz odmówił stwierdzenia nadpłaty w tym podatku w kwocie 15.261,00 zł.
Organ ten stwierdził, że z analizy zakresu obowiązków powierzonych J. C. W. w związku z oddelegowaniem do pracy przy wykonywaniu zadań z zakresu obsługi projektów realizowanych w ramach komponentu wojewódzkiego Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) wynika, iż realizował on bezpośrednio cel programu, spełniając tym samym przesłankę z art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. "b" u.p.d.o.f. Jednakże jak wynika z brzmienia art. 21 ust. 1 pkt 46, warunkiem skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na jego podstawie, jest spełnienie łącznie obu przesłanek tam zawartych. Zdaniem organu pierwszej instancji wynagrodzenie strony wypłacone w 2008 r. w związku z realizacją projektu finansowanego w ramach ZPORR nie podlega zwolnieniu z podatku dochodowego, gdyż w momencie wypłaty nie było finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. "a" u.p.d.o.f.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right