Wyrok WSA w Warszawie z dnia 8 lipca 2010 r., sygn. VII SA/Wa 846/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Ostrowska, , Sędzia WSA Małgorzata Miron, Sędzia WSA Daria Gawlak - Nowakowska (spr.), Protokolant Anna Tomaszek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 lipca 2010 r. sprawy ze skargi M. L. na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] lutego 2010 r. znak [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na lokalizację zjazdu skargę oddala.
Uzasadnienie
.
. UZASADNIENIE
Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad decyzją z dnia [...] grudnia 2009 r., nr 68/09, działając na podstawie art. 29 ust. 1 i ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm., zwanej dalej ustawą o drogach publicznych) i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm., zwanej dalej K.p.a.), po rozpatrzeniu wniosku M. L., nie zezwolił na lokalizację zjazdu z drogi krajowej nr [...] [...] do działki nr ew. [...] w miejscowości S.
W uzasadnieniu decyzji organ pierwszej instancji wskazał, że M. L. wystąpiła o zezwolenie na lokalizację zjazdu publicznego z drogi krajowej nr [...] do obsługi budynków mieszkalnych zlokalizowanych na działce nr ew. [...] w miejscowości S.
Organ stwierdził, że działka o nr ew. [...] powstała z podziału działki macierzystej nr ew. [...], która posiada dwa włączenia do drogi krajowej nr [...], tj. przez działkę nr ew. [...], lub poprzez działkę nr ew. [...]. Droga krajowa nr [...] na całym jej przebiegu zakwalifikowana została zarządzeniem nr [...] z dnia [...]grudnia 2008 r. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie klas istniejących dróg krajowych, do dróg głównych ruchu przyspieszonego (klasa GP), a zgodnie z § 9 pkt 1, ppkt 3 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie jest drogą o ograniczonej dostępności, gdzie lokalizacja zjazdów jest dopuszczalna wyjątkowo, gdy brak innej możliwości dojazdu.