Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 maja 2010 r., sygn. III SA/Wa 2257/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożena Dziełak (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Marek Kraus, Sędzia WSA Jerzy Płusa, Protokolant Agata Rogosz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 maja 2010 r. sprawy ze skargi F. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] sierpnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę
Uzasadnienie
Skarżąca - F. sp. z o.o. w W., [...] czerwca 2009 r. złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych. Przedstawiła następujący stan faktyczny:
Skarżąca organizuje imprezy sportowo-rekreacyjne ( [...],), podpisując w tym celu umowy z innym podmiotem. W ramach umowy zobowiązuje się przekazać określoną kwotę w zamian za możliwość reklamowania produktów oraz marki podczas imprez sportowych. W imprezach uczestniczą pracownicy Skarżącej, klienci, partnerzy handlowi i wszystkie inne osoby, które wyraziły chęć udziału przez wypełnienie formularza rejestracyjnego. Skarżąca zachęca do uczestnictwa zamieszczając informacje o imprezach na stronach internetowych: swojej i organizatora imprezy oraz w mediach. W czasie imprez ma możliwość przeprowadzenia akcji promocyjnych, umieszczania banerów, flag i innych materiałów reklamowych. Imprezy otwarte połączone są ze spotkaniem szkoleniowo-integracyjnym dla pracowników i osób współpracujących ze Skarżącą (odbiorców z branży poligraficznej, fotograficznej i medycznej). W planie spotkań przewidziane są część szkoleniowa i integracyjna. Część szkoleniowa odbywa się podczas zorganizowanych specjalnie w tym celu konferencji, obejmujących szkolenia produktowe, wykłady specjalistów, prezentacje slajdów, których celem jest przybliżenie kontrahentom specyfiki działalności Skarżącej, zapoznanie z produktami i nowymi, oferowanymi rozwiązaniami.
Szkolenia wzbogacone są o elementy o charakterze integracyjnym. Część integracyjna ukierunkowana jest na utrwalenie w pamięci klientów i kontrahentów zdobytej podczas szkoleń wiedzy o produktach sprzedawanych przez Skarżącą. W ciągu całego spotkania klienci i kontrahenci zasypywani są informacjami o tych produktach, np. podczas [...] organizowany jest slalom między produktami.