Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 11 maja 2010 r., sygn. III SA/Lu 26/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Marcinowski, Sędziowie Sędzia WSA Jerzy Drwal, Sędzia WSA Jadwiga Pastusiak (sprawozdawca), Protokolant Asystent sędziego Monika Kutarska, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 27 kwietnia 2010 r. sprawy ze skargi Wojewody Lubelskiego na uchwałę Rady Miasta Kock z dnia 15 października 2009 r., nr XXXV/231/09 w przedmiocie przejęcia zadania w sprawie budowy siedziby Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego - Placówki Terenowej 1. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały. 2. określa, że zaskarżona uchwała nie może być wykonana.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 11 grudnia 2009 r. Wojewoda Lubelski wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie skargę na uchwałę Nr XXXV/231/09 Rady Miejskiej w Kocku z dnia 15 października 2009 r. w sprawie przejęcia zadania pod nazwą "Budowa siedziby Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Placówka Terenowa w Kocku".

Jako podstawy prawne zaskarżonej uchwały wskazano art. 8 ust. 2 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 167 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.). Zgodnie z treścią § 1 uchwały Gmina Kock przejmuje od Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zadanie pod nazwą "Budowa siedziby Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Placówka Terenowa w Kocku". W świetle § 2 uchwały szczegółowy zakres przejętego zadania, warunki przejęcie, w tym wysokość koniecznych środków finansowych, które otrzyma Gmina Kock określi odrębne porozumienie.

Uzasadniając wniosek o stwierdzenie nieważności zaskarżonej uchwały w całości Wojewoda podniósł zarzut braku podstaw prawnych do jej wydania.

Analizując przepisy ustawy o samorządzie gminnym, w szczególności art. 7 ust. 1 zawierający niewyczerpujący katalog zadań własnych gminy, Wojewoda stwierdził, iż brak jest w tym katalogu kategorii zadań, które mieściłyby w swoim zakresie działania polegające na budowie siedziby placówki terenowej KRUS. Jednocześnie zdaniem Wojewody zadanie to nie posiada również charakteru polegającego na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00