Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 26 kwietnia 2010 r., sygn. III SA/Wa 1656/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Małgorzata Długosz-Szyjko, Sędziowie Sędzia WSA Bożena Dziełak (sprawozdawca), Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas, Protokolant Alicja Bogusz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 kwietnia 2010 r. sprawy ze skargi B. S.A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] czerwca 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz B. S.A. z siedzibą w W. kwotę 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
W oparciu o akta sprawy Sąd ustalił następujący stan faktyczny.
Skarżący - B. S.A. w W. złożył wniosek z 24 marca 2009 r. o udzielenie interpretacji indywidualnej w sprawie podatku od towarów i usług. Przedstawił zdarzenie przyszłe wyjaśniając, że prowadzi działalność bankową, w związku z którą zamierza podjąć wspólną akcję marketingową z niepowiązanym z nim kapitałowo i osobowo podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą ("Partner"). Akcja będzie polegać na promocji niektórych produktów Skarżącego oraz towarów i usług oferowanych przez Partnera. Przygotowana zostanie wspólna oferta, pozwalająca klientowi na nabycie danego towaru lub usługi Partnera z określonym rabatem, pod warunkiem wcześniejszego nabycia określonego produktu oferowanego przez Skarżącego. Celem programu jest zwiększenie obrotów jego współorganizatorów. Podstawą współpracy będzie porozumienie z cywilnoprawnego punktu widzenia należące do kategorii umów nienazwanych.
W ramach porozumienia Partner dostarczy do placówek B. witryny wystawiennicze, w których umieszczone zostaną oferowane przez niego modele telefonów komórkowych. Partner będzie gwarantował klientom Skarżącego rabaty na określone przez strony modele telefonów znajdujące się w jego ofercie. Rabaty będą liczone od ceny brutto telefonów sprzedawanych przez Partnera w stosunku do jego cennika detalicznego. Partner opracuje i zainstaluje na stronie internetowej dodatkowe aplikacje i funkcjonalności, możliwe do zainstalowane na telefonach ze wspólnej oferty. Skarżący natomiast umożliwi Partnerowi zainstalowanie w wybranych przez niego placówkach B. witryn wystawienniczych z telefonami.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right