Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 5 lutego 2009 r., sygn. I SA/Po 1390/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Gabriela Gorzan Sędziowie NSA Jerzy Małecki as. sąd. WSA Roman Wiatrowski /spr./ Protokolant st. sekr. sąd. Laura Szukała po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 lutego 2009r. sprawy ze skargi [...] SA w P. na interpretacje indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację; II. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w P. działającego w imieniu Ministra Finansów na rzecz skarżącej spółki kwotę [...] tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego; /-/ R. Wiatrowski /-/ G.Gorzan /-/ J. Małecki
Uzasadnienie
I SA/Po 1390/08
UZASADNIENIE
W dniu [...] A S.A. złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego. Wniosek uzupełniono pismami z dnia [...] (data wpływu [...]) oraz z dnia [...] (data wpływu [...]) o pełnomocnictwo i odpis z Krajowego Rejestru Sądowego oraz o brakującą opłatę.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca zawiera z B umowny o dofinansowanie projektów wykonywanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (dalej: Projekt).
Celem głównym Programu jest wzrost zatrudnienia i spójności społecznej.
Do osiągnięcia tego celu przyczynia się realizacja sześciu celów strategicznych, do których należą:
* podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo,
* zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego,
* poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce,
* upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy,