Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 28 kwietnia 2010 r., sygn. I SA/Lu 125/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Irena Szarewicz-Iwaniuk, Sędziowie WSA Halina Chitrosz,, NSA Anna Kwiatek (sprawozdawca), Protokolant Stażysta Bartłomiej Pastucha, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 28 kwietnia 2010 r. sprawy ze skargi P. Z. na interpretację indywidualną Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych I. uchyla zaskarżoną interpretację; II. zasądza od Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz P. Z. kwotę [...] złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Sygn. I SA/Lu 125/10

UZASADNIENIE

Zaskarżoną interpretacją indywidualną z dnia [...] Minister Finansów - Dyrektor Izby Skarbowej, uznał za nieprawidłowe stanowisko P. Z. przedstawione we wniosku z dnia [...] lipca 2009r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.

Z akt sprawy wynika, że podatnik zwrócił się o udzielenie interpretacji

w zakresie zwolnienia z opodatkowania otrzymanych wynagrodzeń wypłaconych

w związku z realizacją Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa. We wniosku podał, że jako pracownik Urzędu Marszałkowskiego Województwa od 2004 roku do chwili obecnej, realizował zadania związane z wdrażaniem celów programów w projektach IV Priorytetu Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Pomoc Techniczna" oraz IX Osi Priorytetowej "Pomoc techniczna" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa, które były lub są finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy Unii Europejskiej odpowiednio w wysokości 75 i 85%. W związku z tym uważa, iż spełnia warunki zwolnienia określone w art. 21 pkt. 1 ust 46 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wskazał, że w ramach stosunku pracy bezpośrednio realizował cele programu ZPORR w ramach Działania 4.1. Wynagrodzenie współfinansowane było z projektów: 1."Zatrudnienie kadry w UMW na potrzeby wdrażania ZPORR", za okres 2004-10.2005 r.; 2."Koszty zatrudnienia za listopad i grudzień 2005 r. pracowników zaangażowanych we wdrażanie ZPORR w UMW ", za listopad i grudzień 2005 r.; 3."Zatrudnienie pracowników zajmujących się wdrażaniem ZPORR oraz przygotowaniem RPO na lata 2007-2013 w Urzędzie Marszałkowskim Województwa", za okres 01.01.2006-31.12.2006 r.; 4."Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka) pracowników zajmujących się wdrażaniem ZPORR w Urzędzie Marszałkowskim Województwa- za 2006 rok. Wskazał, że realizował cele programu RPO W w ramach Działania 9.1, którymi są działania mające na celu zapewnienie efektywnego oraz zgodnego z prawem i politykami wspólnotowymi wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego poprzez wsparcie instytucji uczestniczących w zarządzaniu i wdrażaniu Programu a w szczególności:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00