Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 24 marca 2010 r., sygn. II SA/Ol 112/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Hanna Raszkowska Sędziowie Sędzia WSA Beata Jezielska (spr.) Sędzia WSA Bogusław Jażdżyk Protokolant Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 marca 2010 r. sprawy ze skargi Spółki A na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia "[...]" Wójt Gminy O. po rozpatrzeniu wniosku Przedsiębiorstwa "[...]" Sp. z o.o. w O. odmówił zmiany decyzji z dnia 9 grudnia 2008r. ustalającej warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na zmianie sposobu użytkowania obiektu inwentarskiego z przeznaczeniem na halę sortowni odpadów pochodzących z selektywnej zbiórki typu: papier, szkło, metal, butelki "pet", itp. oraz łącznika pomiędzy obiektami z przeznaczeniem na pomieszczenia socjalno - bytowe, przewidzianej do realizacji na działce nr "[...]" położonej w miejscowości M., gmina O., polegającej na zwiększeniu zakresu planowanej inwestycji sortowni odpadów pochodzących z selektywnej zbiórki poprzez dodanie odpadów zmieszanych. Powołując się na orzecznictwo sądowoadministracyjne wskazano, iż zakres stosowania trybu nadzwyczajnego określonego w art. 155 Kodeksu postępowania administracyjnego jest ograniczony zakresem decyzji ostatecznej, tzn. uwarunkowany jest prowadzeniem postępowania w ramach tego samego stanu prawnego i faktycznego. W niniejszej sprawie decyzja ostateczna obejmowała swoim zakresem sortowanie odpadów pochodzących z selektywnej zbiórki. Rozszerzenie tego zakresu, polegające na dodaniu sortowania odpadów zmieszanych oznacza, iż proponowana przez wnioskodawcę zmiana planowanej inwestycji może mieć wpływ na rozstrzygnięcie pierwotnej decyzji. Podano, iż po wnikliwym przeanalizowaniu przedłożonych przez wnioskodawcę dodatkowych dokumentów uznano, iż określają one jedynie przewidywane kierunki rozwoju przedsiębiorstwa, nie wykazują zaś słusznego interesu społecznego. Podkreślono, iż w decyzji z dnia 9 grudnia 2008r. zawarty jest zapis, zgodnie z którym nie przewiduje się magazynowania, sortowania, przetrzymywania i przeładunku zmieszanych odpadów komunalnych. Oznacza to, że rozszerzenie zakresu działalności o segregację i składowanie odpadów zmieszanych będzie miało wpływ na zmianę udzielonych warunków realizacji przedsięwzięcia zawartych w pierwotnej decyzji. Zwiększeniu ulegnie też wydajność ciągu technologicznego, której to zmiany strona nie określiła. Wnioskowana zmiana może również wpłynąć na obsługę w zakresie infrastruktury technicznej i komunikacji, jak również może mieć istotny wpływ na ochronę środowiska. Zatem organ musi dokonać merytorycznego badania, czy wnioskowane rozszerzenie zakresu działalności sortowni odpadów spełnia wymogi ustawowe. Tym samym niezbędne jest ponowne merytoryczne rozstrzygnięcie sprawy. Jednakże w trybie art. 155 Kodeksu postępowania administracyjnego można dokonać zmian jedynie w granicach stanu pierwotnego, gdyż zmiana nie może prowadzić do ponownego rozstrzygnięcia sprawy, ani w całości, ani w części. Niemożliwe jest zatem rozszerzenie zakresu przewidywanej działalności o segregację odpadów zmieszanych w trybie art. 155 Kodeksu postępowania administracyjnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00