Orzeczenie
Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 16 grudnia 2009 r., sygn. II SA/Sz 1040/09
Prezydent miasta na prawach powiatu podlega wyłączeniu od rozpoznania wniosku tego miasta jako gminy o wydanie na jego rzecz pozwolenia na budowę.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Danuta Strzelecka-Kuligowska, Sędziowie Sędzia NSA Stefan Kłosowski (spr.),, Sędzia WSA Maria Mysiak, Protokolant Aneta Kukla, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 9 grudnia 2009r. sprawy ze skargi Gminy Miasto na decyzję Wojewody z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy uchylenia po wznowieniu postępowania decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę oddala skargę
Uzasadnienie
Starosta decyzją z dnia [...] r., nr [...], z wydaną na podstawie art. 151 § 2 w związku z art. 146 § 2 K.p.a. działając na mocy postanowienia Wojewody z dnia [...] r., nr [...], orzekł, iż decyzja Prezydenta Miasta Nr [...] z dnia [...] r., nr [...], zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na przebudowę wewnętrznej instalacji gazowej w budynku mieszkalnym przy ul. [...] w [...], na działce o nr geod. [...] w obrębie [...] dla Gminy Miasta - Zarządu Budynków Mieszkalnych w [...] została wydana z naruszeniem prawa tj. art. 7 i 8 K.p.a. Jednocześnie wskazał, iż nie uchylono ww. decyzji albowiem zgodnie z art. 146 § 2 K.p.a. nie uchyla się decyzji w przypadku, jeżeli w wyniku wznowienia postępowania mogłaby zapaść wyłącznie decyzja odpowiadająca w swej istocie decyzji dotychczasowej.
Organ I instancji wskazał w uzasadnieniu, iż postanowieniem z dnia [...]r., nr [...], Wojewoda wznowił z urzędu postępowanie administracyjne na podstawie art. 150 § 2, art. 145 § 1 pkt 3 i art. 147 K.p.a., w sprawie zakończonej ww. decyzją ostateczną Prezydenta Miasta Nr [...] z dnia [...] r., nr [...], i wyznaczył Starostę do przeprowadzenia postępowania w trybie art. 149 K.p.a. wskazując, iż w rozpatrywanej sprawie Prezydent Miasta, pełniący funkcję Starosty, który w swej właściwości działa jako organ administracji architektoniczno-budowlanej nie może jednocześnie występować w imieniu gminy jako strony w tej sprawie i jako organ rozpoznający sprawę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right