Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 2 grudnia 2009 r., sygn. IV SA/Po 591/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Ewa Makosz - Frymus Sędziowie WSA Maciej Dybowski WSA Ewa Kręcichwost - Durchowska (spr.) Protokolant st. sekr. sąd. Małgorzata Błoszyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 listopada 2009 r. sprawy ze skargi W. Przedsiębiorstwa Oczyszczania A. S.A. we W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. z dnia [...] kwietnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej oddala skargę /-/ E. Kręcichwost-Durchowska /-/ E. Makosz-Frymus /-/ M. Dybowski JH

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] listopada 2008 r., nr [...] Prezydent Miasta P. odmówił udzielenia firmie W. Przedsiębiorstwo Oczyszczania A. S.A. z W. zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy P..

W uzasadnieniu organ wskazał, iż na terenie Gminy P. może działać wyłącznie jeden przedsiębiorca, posiadający zgodę Prezydenta Miasta P. na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Organ podniósł, iż powyższe wynika z zapisu w punkcie 11.2 "Planu gospodarki odpadami dla Gminy P.", przyjętego uchwałą Nr [...] Rady Miasta P. z dnia [...]maja 2005 r. Z dokumentu tego wynika wprost, że Gmina wybrała już przedsiębiorcę, który będzie realizował - w jej imieniu - zadania wynikające z ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r., Nr 236, poz. 2008 ze zm.) i posiada wyłączność na terenie Gminy P. na świadczenie w/w usługi. Organ podniósł, iż działanie innego podmiotu gospodarczego niż już wybranego mogłoby tylko zakłócić prawidłowy proces gospodarowania odpadami komunalnymi oraz przepływ strumienia odpadów gromadzonych selektywnie na terenie Gminy P.. Organ zwrócił również uwagę, iż strona nie wypełniła w całości postanowienia, wynikającego z zapisu art. 8 ust. 2b i ust. 4 ustawy o trzymaniu czystości i porządku w gminach, tj. nie udokumentowała w pełni gotowość odbioru odpadów zbieranych selektywnie. We wniosku strona wprawdzie dowodzi o posiadaniu własnej "małej sortowni przy ul. S. [...] we W." ale z załączonej dokumentacji wynika, że wnioskodawca otrzymał negatywną odpowiedź w zakresie przyjęcia dodatkowej ilości odpadów do sortowania na instalacji, będącej własnością firmy A. P. Sp. z o.o. w P.. A tym samym nie wykazała innej instalacji bądź innego przedsiębiorcy, który - w imieniu Wnioskodawcy - przyjmie odpady komunalne do sortowania z terenu Gminy P. przed przekazaniem ich do wskazanych miejsc odzysku bądź unieszkodliwiania. Zdaniem organu wnioskodawca ze względu na powyższe nie gwarantuje prawidłowego sposobu gospodarowania tymi odpadami (zbieranymi i gromadzonymi selektywnie) przy zwiększonej ilości ich wytwarzania w związku z zamiarem rozszerzenia wnioskowanej działalności o teren Gminy P..

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00