Orzeczenie
Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 30 listopada 2009 r., sygn. II SA/Sz 939/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Arkadiusz Windak, Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder /spr./, Sędzia NSA Elżbieta Makowska, Protokolant Małgorzata Płocharska-Małys, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 10 listopada 2009 r. sprawy ze skargi Spółki A. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nabycia prawa wieczystego gruntu oraz prawa własności I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta S. z dnia [...] r. Nr [...], II. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu, III. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. na rzecz Spółki A. kwotę [...] złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Wnioskiem z dnia [...] r. nr N [...] [...] [...] S.A. wystąpiły do Prezydenta Miasta [...] o wydanie decyzji stwierdzającej nieodpłatne nabycie z mocy prawa użytkowania wieczystego gruntu położonego na[...] , stanowiącego we wstępnym projekcie podziału działki nr [...] , w obrębie [...] miasta [...] działkę oznaczoną literą "[...] " oraz prawa własności budowli i urządzeń trwale związanych z tym gruntem.
W uzasadnieniu wniosku [...] wskazały, że projektowana działka "[..] " o pow.[...] a stanowi grunt zajęty pod infrastrukturę kolejową tj. czynną magistralną linię kolejową nr [...] i zabudowana jest budowlami i urządzeniami trwale z gruntem związanymi służącymi do prowadzenia ruchu kolejowego. Przy zakładaniu ewidencji gruntów popełniono błąd włączając teren oznaczony literą "[...] " do drogi. Zgodnie z § 9 ust. 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 29 marca 2001 w przypadku wzajemnego przecinania linii kolejowych i dróg publicznych, linia kolejowa dzieli drogę publiczną na odrębne działki ewidencyjne. Opisana linia kolejowa oraz pozostałe linie kolejowe na [...] zostały przekazane po zakończeniu działań wojennych w zarząd przez władze radzieckie aktem z dnia 20 sierpnia 1945 r. jako mienie niemieckiego przedsiębiorstwa kolejowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right