Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 19 listopada 2009 r., sygn. II SA/Rz 601/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący WSA Zbigniew Czarnik Sędziowie WSA Robert Sawuła /spr./ NSA Stanisław Śliwa Protokolant Anna Zięba po rozpoznaniu w Wydziale II Ogólnoadministracyjnym na rozprawie w dniu 19 listopada 2009 r. sprawy ze skargi J.K. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] maja 2009 r., Nr [...] w przedmiocie sprzeciwu w sprawie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego -skargę oddala-

Uzasadnienie

II SA/Rz 601/09

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi J. K. jest decyzja Wojewody z [...].05.2009 r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu do zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego. Decyzja ta zapadła w następującym stanie faktycznym:

J. K. (zwany także inwestorem) w dn. 6.03.2009 r. wniósł do Prezydenta Miasta T. zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania budynku magazynowo-składowego na warsztat samochodowy dla samochodów osobowych do 3,5 t na działce nr 186/5 w T. W zgłoszeniu wyeksponowano, że zmiana nie wymagać będzie wykonania robót budowlanych. Do wniosku inwestor dołączył szereg dokumentów, w tym oświadczenie o dysponowaniu nieruchomością na cele budowlane, plan zagospodarowania terenu, opis techniczny przedsięwzięcia, wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzję Prezydenta Miasta T. nr [...] z [...].10.2007 r. o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Prezydent Miasta T. decyzją z [...].03.2009 r. nr [...] zgłosił sprzeciw wobec powyższego zgłoszenia, w podstawie prawnej powołując się na dyspozycję art. 71 ust. 5 pkt 1 ustawy z 7.07.1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. nr 156 z 2006 r., poz. 1118 ze zm., zwana dalej Upb). Decyzję tę doręczono Janowi Kotarbie w dn. 2.04.2009 r. Sprzeciw organ I instancji argumentował tym, że z opisu technicznego dołączonego do zgłoszenia wynika, że w obiekcie należy wykonać roboty budowlane - instalację wodociągową i kanalizacyjną, grzewczą, wentylację. Zdaniem organu roboty te nie są zwolnione z obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę. Planowana działalność inwestora w obiekcie, który ma zmienić sposób jego użytkowania kwalifikuje to przedsięwzięcie do grupy przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, nadto z decyzji Prezydenta Miasta T. z [...].10.2008 r. wynikać mają wymagania z zakresu ochrony środowiska, które należy uwzględnić w projekcie budowlanym. Ponadto warsztat wymagać ma podłączenia do sieci miejskich, tu powołano się także na dyspozycję art. 29 ust. 3 Upb w tym aspekcie, że przedsięwzięcia zaliczone do tych, które mogą znacząco oddziaływać na środowisko wymagają uzyskania pozwolenia na budowę. W konkluzji pouczono, że inwestor winien wystąpić o pozwolenie na budowę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00