Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 13 listopada 2009 r., sygn. III SA/Łd 462/09

 

Dnia 13 listopada 2009 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Szczygielski (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Irena Krzemieniewska Sędzia WSA Małgorzata Łuczyńska Protokolant Pomocnik sekretarza Dominika Ratajczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 listopada 2009 roku sprawy ze skargi P.S. na rozkaz personalny Komendanta Wojewódzkiego Policji w Ł. z dnia [...] roku nr [...] w przedmiocie mianowania na stanowisko służbowe oddala skargę. bg

Uzasadnienie

Rozkazem personalnym z dnia [...] wydanym na podstawie art. 32 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (tj. Dz.U. z 2007 r. Nr 43 poz. 277 ze zm.); § 1 ust. 1 a/ rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalenia wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego (Dz.U. 2001 Nr 152 poz. 1732 ze zm.) Komendant Miejski Policji w Ł.zwolnił z dniem [...] r. P. S., referenta (...) Ogniwa III Referatu Kontroli Ruchu Drogowego Sekcji Ruchu Drogowego KMP w Łl z zajmowanego stanowiska i mianował go z dniem [...] r. na stanowisko referenta (...) Ogniwa III Referatu Kontroli Ruchu Drogowego Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Ł.z dotychczasowym uposażeniem.

W uzasadnieniu Komendant Miejski Policji powołał się na konieczność zmiany nazewnictwa komórek organizacyjnych, wynikającą ze zmiany powołanego w podstawie prawnej rozstrzygnięcia rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 grudnia 2001 r.

P. S. wniósł odwołanie do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Ł. W ocenie skarżącego, zgodnie z regulacją zawartą w art. 42 ust. 1 ustawy winien on zostać przywrócony do służby na równorzędne stanowisko, które zajmował przed zwolnieniem ze służby. Zdaniem funkcjonariusza organy administracji winny wydać jeden spójny rozkaz przywracający go na stanowisko referenta w trzeciej grupie zaszeregowania z mnożnikiem kwoty bazowej 1,35. Natomiast zaskarżony rozkaz jest kolejnym (drugim) rozkazem personalnym wydanym w przedmiocie przywrócenia skarżącego do służby w policji. Pierwszym rozkazem z dnia [...] r. został przywrócony do służby z dniem [...] r. na stanowisko referenta Ogniwa III Referatu Kontroli Ruchu Drogowego Sekcji Ruchu Drogowego KMP w Ł. oraz przyznano mu świadczenie pieniężne za okres czterech miesięcy. Od tego rozkazu odwołał się do organu wyższej instancji. Kolejnym, zaskarżonym rozkazem został zwolniony z zajmowanego stanowiska z dniem [...] r. i mianowany na inne stanowisko z dniem [...]r. Powyższe postępowanie w ocenie skarżącego jest niezrozumiałe i niejasne. Jego zdaniem wydawanie dwóch rozkazów w tym samym przedmiocie zamiast jednego, przejrzystego rozkazu personalnego przywracającego do służby w policji, ma na celu niewypłacenie należnych mu środków finansowych przyznanych z tytułu pozostawania poza służbą. Ponadto w ocenie skarżącego wydanie zaskarżonego rozkazu nastąpiło sprzecznie z zasadą nieretroakcyjności przepisów prawa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00