Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 20 maja 2009 r., sygn. II SA/Ke 201/09

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Chobian, Sędziowie Sędzia WSA Renata Detka, Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal (spr.), Protokolant Starszy sekretarz sądowy Małgorzata Rymarz, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 20 maja 2009 r. sprawy ze skargi S. S. na postanowienie Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie kary z tytułu nielegalnego użytkowania obiektu budowlanego oddala skargę.

 

UZASADNIENIE

Postanowieniem z dnia [...], znak: [...]Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, na podstawie art. 57 ust. 7, art. 59g oraz art. 59f ust. 1 ustawy z dnia 7.07.1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006r. nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz art. 123 k.p.a. wymierzył A. i S. S. karę w wysokości 75.000 zł z tytułu nielegalnego użytkowania obiektu budowlanego, tj. budynku magazynowo - produkcyjnego wraz z urządzeniami towarzyszącymi zlokalizowanego na działkach nr ewid. 160 i 161, położonych w S.

W uzasadnieniu organ I instancji podał, że wnioskiem z dnia 4.11.2008r. A. i S. S. zwrócili się o udzielenie pozwolenia na użytkowanie budynku magazynowo - produkcyjnego, realizowanego w oparciu o ostateczną decyzję Starosty z dnia 17.12.2003r. o udzieleniu pozwolenia na budowę i zatwierdzeniu projektu architektoniczno - budowlanego. W dniu 3.12.2008r. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, po zawiadomieniu stron, przeprowadził obowiązkową kontrolę przedmiotowego obiektu. Kontrola ta wykazała, że inwestorzy przystąpili do użytkowania tego obiektu bez uzyskania decyzji o pozwoleniu na jego użytkowanie. Z protokołu kontroli wynika bowiem, że w dniu jej przeprowadzenia działała jedna pełna linia technologiczna (pracowały maszyny i ludzie przy obróbce drewna), a gotowe wyroby były składowane w hali. Organ powołując treść art. 57 ust. 7, art. 59g oraz art. 59f ust. 1 ustawy Prawo budowlane wskazał, iż wysokość kary, obliczona według tych przepisów, wynosi 75.000zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00