Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 8 kwietnia 2009 r., sygn. III SA/Wa 3170/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sylwester Golec, Sędziowie Sędzia WSA Barbara Kołodziejczak-Osetek (spr.), Sędzia WSA Artur Kot, Protokolant Urszula Nowak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 marca 2009 r. sprawy ze skargi M. S. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] lipca 2008 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę
Uzasadnienie
Zaskarżoną indywidualną interpretacją przepisów prawa podatkowego z dnia [...] lipca 2008 r., wydaną na podstawie art. 14b § 1 i 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), powoływanej w dalszej części jako "O.p." Minister Finansów stwierdził, iż stanowisko M. S. - zwanego w dalszej części "Skarżącym" - zawarte we wniosku z 8 kwietnia 2008 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania wynagrodzenia uzyskanego przez oddelegowanego funkcjonariusza policji - eksperta krótkoterminowego, w związku z realizacją projektu współpracy bliźniaczej, realizowanego w ramach bezzwrotnych środków pomocowych Unii Europejskiej na rzecz Albanii, jest nieprawidłowe.
We wniosku Skarżący wskazał, iż jest funkcjonariuszem Policji, którego pracodawca Komenda Główna Policji uczestniczyła w realizacji projektów współpracy bliźniaczej (ang. twinning) finansowanych w ramach programów CARDS, MEDA oraz TACIS (umowa AL/2003/I B/J H/01 z dnia 29.09.2006 r. pomiędzy The Austrian Agency of European Integration and Economic Development a MSWiA Rzeczpospolitej Polskiej i Komendą Główną Policji). Środki finansowe na realizację wymienionych projektów stanowią bezzwrotną pomoc zagraniczną z budżetu Unii Europejskiej. W ramach współpracy bliźniaczej zadania realizowane na rzecz beneficjenta (Albanii) wykonywane były przez Skarżącego, jako eksperta krótkoterminowego. W tym czasie Skarżący pozostawał w stosunku służbowym, a zadania te wykonywał w ramach obowiązków służbowych zleconych przez pracodawcę na zasadzie oddelegowania w drodze rozkazu personalnego. Za realizację tych zadań, zgodnie z umową o współpracy bliźniaczej Skarżący otrzymywał dodatkowe wynagrodzenie ze środków Unii Europejskiej - z budżetu projektu tj. bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Wynagrodzenie to bezpośrednio wpływało na konto walutowe Skarżącego w banku, bez pośrednictwa pracodawcy tj. Komendy Głównej Policji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right