Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 10 marca 2009 r., sygn. VI SA/Wa 2484/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Olga Żurawska - Matusiak (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Jolanta Królikowska - Przewłoka Sędzia WSA Andrzej Czarnecki Protokolant Monika Bodzan po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 marca 2009 r. sprawy ze skargi A. F. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] września 2008 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z [...] września 2008 r. nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a., art. 13 ust. 1 pkt 2, art. 13g ust. 1, ust. 1a, ust. 2, art. 40c ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 z późn. zm. dalej u.d.p.) oraz 6 pkt 6 lit. c), pkt 7 lit. d) i e) załącznika nr 2 do ww. ustawy, art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm. dalej p.r.d.) po rozpatrzeniu odwołania A. F. (dalej jako skarżący) od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2008 r. nr [...] o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 8400 złotych, utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy.

Do wydania powyższej decyzji doszło w następującym stanie sprawy.

Podczas kontroli przeprowadzonej w dniu [...] kwietnia 2008 r. poddano ważeniu przenośnymi wagami do pomiarów statycznych pojazd samochodowy marki D. o nr rej. [...] wraz z naczepą marki B. o nr rej. [...], przewożący piasek. Wyniki tego ważenia wykazały, że nacisk dla pojedynczej osi napędowej pojazdu ciągnącego wyniósł 10,70 ton, a dla potrójnej osi naczepy 24,8 ton. Po przeprowadzeniu drugiego ważenia przyjęto wyniki ważenia na korzyść skarżącego tj. rzeczywisty nacisk na pojedyńczą oś napędową pojazdu ciągnącego - 10,29 tony co stanowi przekroczenie dopuszczalnego nacisku o 2,29 tony, rzeczywista suma nacisków potrójnej osi naczepy - 23,71 tony, co stanowi przekroczenie dopuszczalnego nacisku o 1,91 tony. Z przeprowadzonej kontroli został sporządzony protokół podpisany bez uwag przez kierowcę. W protokole tym zaznaczono, że kierowcy okazano dokumenty legalizacyjne wag i protokół z pomiaru równości terenu. W związku ze stwierdzonymi naruszeniami [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego wszczął postępowanie administracyjne, a następnie decyzją z [...] maja 2008 r. nałożył na skarżącego karę pieniężną w wysokości 8400 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00