Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 19 lutego 2015 r., sygn. VI SA/Wa 2899/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dariusz Zalewski (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Izabela Głowacka -Klimas Sędzia WSA Urszula Wilk Protokolant st. sekr. sąd. Agnieszka Gajewiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 lutego 2015 r. sprawy ze skargi M. S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. stwierdza, że uchylona decyzja nie podlega wykonaniu; 3. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącego M. S. kwotę 450 (czterysta pięćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

I. Stan sprawy przedstawia się następująco:

1. W dniu [...] października 2013 r. w L., na ul. D., na drodze powiatowej o dopuszczalnym nacisku na oś do 8 t, zatrzymano do kontroli pojazd członowy składający się z: samochodu ciężarowego marki [...] o nr rej. [...] i przyczepy marki [...] o nr rej. [...], którym kierował A. Z.. Transport wykonywał M. S. "B.", przewożąc ładunek zrębki drzewnej.

Pojazd został zważony na ul. P. przy pomocy stacjonarnych wag do pomiarów dynamicznych [...] typu [...] o nr fabrycznym [...], które w chwili kontroli legitymowały się ważnymi świadectwami legalizacji ponownej wydanym przez Naczelnika Obwodowego Urzędu Miar w L. z terminami ważności do [...] stycznia 2015 r. Powyższy dokument wraz ze świadectwem legalizacji ponownej przymiaru wstęgowego zostały okazane kontrolowanemu kierowcy. Kierowca uczestniczył w pomiarze i zapoznał się z jego wynikiem. Pojazd zważono dwukrotnie, kierowca nie wnosił o ponowne ważenie. Przyjęto wynik pierwszego jako korzystniejszy dla przewoźnika.

Na podstawie przeprowadzonego ważenia pojazdu stwierdzono, że pojazd ważył 50,1 t. Po uwzględnieniu tolerancji ważenia określono wagę zespołu pojazdów na 48,8 tony, co stanowiło 22% przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej kontrolowanego zespołu pojazdu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00