Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 stycznia 2009 r., sygn. VI SA/Wa 2343/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Wdowiak (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Ewa Marcinkowska Sędzia WSA Magdalena Maliszewska Protokolant Monika Bodzan po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 stycznia 2009 r. sprawy ze skargi Z. S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] września 2008 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z [...] maja 2008 r.; 2. stwierdza, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu; 3. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącego Z. S. kwotę 1472 (jeden tysiąc czterysta siedemdziesiąt dwa) złote tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] września 2008 r. nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2008 r. nr [...] o nałożeniu na Z. S. kary pieniężnej w wysokości 6 300 złotych. Podstawę faktyczną rozstrzygnięcia stanowiło naruszenie przez skarżącego dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których dopuszczony jest ruch pojazdów o naciskach osi do 8 t.

Jak wynika z protokołu kontroli nr [...] w dniu [...] marca 2008 r.[...] inspektorzy transportu drogowego zatrzymali do kontroli pojazd [...] wraz z naczepą [...] kierowany przez Pana A. C. W momencie kontroli kierowca wykonywał transport odpadów (żużel) z N. do D. Po dokonaniu ważenia pojazdu członowego składającego się z dwuosiowego ciągnika siodłowego oraz trzyosiowej naczepy, przy zastosowaniu wagi dynamicznej posiadającej aktualną legalizację Obwodowego Urzędu Miar w Gdańsku o nr 6UM1/1611/04 stwierdzono, iż nacisk dla pojedynczej osi napędowej o zawieszeniu pneumatycznym pojazdu samochodowego po odjęciu możliwych błędów ważenia wynosi 10 720 kg. Kierujący nie okazał do kontroli zezwolenia na przejazd po drogach publicznych pojazdem ponadgabarytowym. W związku z powyższym stwierdzono, iż nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu samochodowego wchodzącego w skład zespołu pojazdów przekracza nacisk określony dla drogi, po której się poruszał wynoszący 8t. o 2720 kg. Dodatkowo ustalono, iż nacisk dla potrójnej osi naczepy przy odległościach pomiędzy osiami składowymi wynoszącymi odpowiednio miedzy I a II osią 1,32 m i między II I III osią 1,31, wynosi 22 880 kg, co pozwalało stwierdzić, iż pojazd przekroczył nacisk potrójnej osi naczepy wchodzącej w skład pojazdu członowego określony dla tej drogi w wymiarze 21 800 kg o 1 080 kg.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00