Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 19 grudnia 2008 r., sygn. I SA/Kr 1376/07

 

Sygn. akt I SA/Kr 1376/07 | | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 19 grudnia 2008 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: NSA Józef Gach (spr.), Sędzia: WSA Maria Zawadzka, Sędzia: WSA Ewa Długosz - Ślusarczyk, Protokolant: Anna Boczkowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 listopada 2008 r., sprawy ze skargi "S" spółka z o.o. w S., na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej, z dnia 31 sierpnia 2007 r. Nr [...], w przedmiocie określenia wysokości straty w podatku dochodowym od osób prawnych za 2004 r., - skargę oddala -

Uzasadnienie

W wyniku kontroli przeprowadzonej w firmie "S" sp. z o. o. z siedzibą w S., zwanej dalej "Spółką", w zakresie rzetelności podstaw opodatkowania oraz prawidłowości obliczania podatku dochodowego od osób prawnych za rok 2004 Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej (UKS) decyzją z dnia [...] nr [...] określił poniesioną stratę za 2004 r. w kwocie 94.423,39 zł, zamiast 181 145,55 zł.

Powyższe decyzje zostały wydane w następującym stanie faktycznym:

W wyniku przeprowadzonego przez organ I instancji postępowania kontrolnego ustalono, iż Spółka bezpodstawnie zaliczyła do kosztów uzyskania przychodów wydatki dokonane na podstawie faktur wystawionych przez:

➢ A. K. w K. na łączną kwotę 16.400,00 zł (głównie prace polegające na sprzątaniu i myciu sali sprzedaży, okien, ciągów komunikacyjnych, w tym prace na wysokości),

➢ M. W. w K. łączną kwotę 11.400,00 zł (prace na magazynach, naprawa i wymiana części w samochodzie S.),

➢ M. B. w K. na łączną kwotę 12.000,00 zł (rozliczenie towarów w związku z wyprzedażą).

Zdaniem organu I instancji usługi wykazane w w/w fakturach nie zostały wykonane. Zatem w/w faktury były "pustymi". Nadto Spółka błędnie zakwalifikowała do kosztów reklamy publicznej koszty organizacji (44 437,42 zł) tzw. imprezy dla VIP-ów w dniu poprzedzającym otwarcie Galerii "S". Zdaniem organu I instancji koszty te powinny zostać zakwalifikowane do kosztów reprezentacji i reklamy prowadzonej w sposób niepubliczny, które zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000, nr 54, poz. 654 ze zm.), zwanej dalej "u.p.d.o.p.", nie mogły przekraczać 0,25% rocznego obrotu. Spółka ten limit przekroczyła. W związku z tym kwota 44 437, 42 zł nie mogła w całości zostać przez nią zaliczona do kosztów uzyskania przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00