Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 października 2008 r., sygn. III SA/Wa 1191/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Małgorzata Jarecka (sprawozdawca), Sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa, Asesor WSA Aneta Trochim-Tuchorska, Protokolant Robert Powojski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 października 2008 r. sprawy ze skargi M. sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] stycznia 2008 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz M. sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego
Uzasadnienie
M. Sp. z o.o., zwana dalej "Skarżącą" lub "Spółką" złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie w zakresie art. 86 i art. 88 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm., dalej "ustawa o VAT") oraz art. 176 Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.U. UE. L. Nr 347 poz. 1 ze zm., dalej: "Dyrektywa").
Spółka zapytała, czy przysługuje jej prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z organizacją imprez reklamowych. Wskazała, że działa na rynku wydawniczym. Będąc wydawcą czasopism m.in. miesięczników [...], Spółka organizuje imprezy, które związane są z konkretnym tytułem (znakiem towarowym) i mają za zadanie wspieranie sprzedaży (zarówno egzemplarzowej jak i sprzedaży powierzchni reklamowej). Wyjaśniła, że organizacja imprez zwiększa atrakcyjność miesięczników dla czytelników i reklamodawców wybierających je jako medium reklamy dla swoich produktów. Dodatkowo, ze względu na fakt, że imprezy są powszechnie odbierane jako interesujące wydarzenia medialne, szeroko relacjonowane w innych mediach, Spółka osiąga efekt marketingowy, który przekłada się na wzrost sprzedaży. Ponadto część firm płaci Spółce za możliwość uczestnictwa w imprezie w charakterze sponsora, co generuje wpływy finansowe pozwalające na pokrycie części kosztów organizowanej imprezy. W ramach kosztów organizacji imprez Spółka ponosi wydatki związane z wynajmem pomieszczeń, przygotowaniem scenografii, zapewnieniem obsługi technicznej, realizacją programu artystycznego (prowadzący, orkiestra, hostessy), usługami cateringowymi, materiałami promocyjnymi (część z nich po imprezie Spółka wykorzystuje do innych celów, np. bannery, balony reklamowe z logotypem pisma, prezentacje multimedialne).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right