Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 20 czerwca 2008 r., sygn. I SA/Lu 98/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bogusław Wiśniewski, Sędziowie WSA Krystyna Czajecka-Szpringer, Asesor WSA Wojciech Kręcisz (spr.), Protokolant Stażysta Konrad Gałka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 20 czerwca 2008 r. sprawy ze skargi S. M. na decyzję Dyrektora L. Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w E. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie płatności do gospodarstwa niskotowarowego I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Ł. z dnia [...] nr [...]; II. orzeka, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu w całości; III. nakazuje ściągnąć od Dyrektora L. Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w E. na rzecz Skarbu Państwa - Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie kwotę [...] złotych tytułem wpisu od skargi, od uiszczenia którego skarżący został zwolniony

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z 27 grudnia 2007 r., Nr [...], wydana na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz .U. z 2000 r., nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) Dyrektor Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa po rozpatrzeniu odwołania S. M. od decyzji Kierownika Biura Powiatowego ARiMR z dnia 5 listopada 2007 r. o wstrzymaniu płatności dla gospodarstwa niskotowarowego, utrzymał w mocy decyzje organu pierwszej instancji.

W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji Dyrektor Oddziału Regionalnego ARiMR podnosił, iż w dniu 25 lutego 2005 r. S. M. wystąpił z wnioskiem o pomoc finansową na działanie wspierania gospodarstw niskotowarowych, załączając do wniosku plan rozwoju gospodarstwa niskotowarowego, oświadczenie o prowadzeniu działalności rolniczej od 9 października 1981 r., zaświadczenie z Urzędu Gminy z 24 lutego 2005 r., że jest właścicielem gospodarstwa rolnego od dnia 9 października 1981 r. Następnie, w dniu 16 grudnia 2005 r. wnioskodawca dołączył: akt notarialny z dnia 6 lutego 1996 r., tj. umowę sprzedaży Rep. A Nr [...], akt własności ziemi Nr [...], akt własności ziemi Nr [...], wypisy z rejestru gruntów, odpis skrócony aktu zgonu, umowę przekazania własności i posiadania gospodarstwa rolnego z dnia 9 października 1981 r. Nr [...], załącznik Nr 1 do umowy z dnia 9 października 1981 r. Nr [...], akt własności ziemi Nr [...], akt notarialny z dnia 6 marca 1986 r., tj. umowę przekazania gospodarstwa rolnego Rep. A Nr [...], akt notarialny z dnia 28 listopada 1978 r., tj. umowę sprzedaży Rep. A Nr [...], akt notarialny z dnia 11 grudnia 2002 r., tj. umowę darowizny Rep. A Nr [...].

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00