Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 23 kwietnia 2008 r., sygn. I SA/Po 264/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Włodzimierz Zygmont (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Stanisław Małek Asesor sądowy WSA Katarzyna Nikodem Protokolant st. sekr. sąd. Agnieszka Ratajczak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 kwietnia 2008r. sprawy ze skargi M. D-. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w P. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie stwierdzenia wygaśnięcia decyzji w sprawie ustalenia karty podatkowej na rok podatkowy 2002 oddala skargę /-/ K. Nikodem /-/ W. Zygmont /-/ S. Małek

Uzasadnienie

Naczelnik Urzędu Skarbowego w P. decyzję z dnia [...] na podstawie art. 258 § 1 pkt 4 i § 2 O.p., art. 40 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 20.11.1998r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. Nr 144, poz. 930 ze zm.), wydanej wobec podatnika M. D., prowadzącego zakład "P." w P., stwierdził wygaśnięcie własnej decyzji [...] w przedmiocie ustalenia karty podatkowej na 2002r. Z uzasadnienia decyzji wynika, że podatnik, mając obowiązek świadczenia usług ślusarskich osobiście, będąc równocześnie zatrudnionym na stanowisku starszego mechanika w "P." S.A. w P., (dalej" "P." S.A.) korzystał z pracy (bez zawarcia umowy o pracę), wykonywanej przez inne osoby. W ten sposób podatnik naruszył art. 40 ust.1 - pkt 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w stopniu uzasadniającym stwierdzenie wygaśnięcia decyzji w sprawie ustalenia karty podatkowej na rok podatkowy 2002.

W odwołaniu podatnik domagał się uchylenie powyższej decyzji w całości i umorzenia postępowania w sprawie, zarzucając organowi podatkowemu I instancji m.in. naruszenie art. 122 i art. 187 § 1, art. 191, art. 210 § 4 O.p. Wykazywał, że analiza czasu pracy sporządzona na podstawie ekranów wejść - wyjść nie może stanowić dowodu w sprawie rozliczenia czasu pracy, gdyż system rejestracji, na który powołuje się organ podatkowy, wykazywał okresowe błędy, co zostało potwierdzone przez "P." S.A pismem z dnia 21.08.2006r. stanowiącym załącznik do protokołu Urzędu Kontroli Skarbowej w P.. Zestawienie wynagrodzenia, na które powołuje się organ podatkowy obejmuje jedynie ilość przepracowanych godzin w czasie nominalnym i w nadgodzinach, bez uwzględnienia wynagrodzeń z umów cywilnoprawnych. Wskazuje na niewyjaśnione rozbieżności - na przykładzie J. S. - czasu pracy pomiędzy godzinami przepracowanymi ustalonymi przez UKS na podstawie zestawień wynagrodzeń oraz zestawień tzw. ekranu wejść - wyjść a liczbą godzin przepracowanych ustaloną przez podatnika na podstawie zestawienia wynagrodzeń "P." S.A.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00