Orzeczenie
Wyrok WSA w Łodzi z dnia 19 grudnia 2007 r., sygn. I SA/Łd 22/07
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący (spr.) Sędziowie: Protokolant Asystent sędziego Krzysztof Rybicki po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 2007 r. przy udziale sprawy ze skargi K. G. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie zobowiązania podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2000 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2.określa, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się wyroku; 3. nakazuje wypłacić ze Skarbu Państwa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Ł. na rzecz adwokata M. S. kwotę 3.600 (trzy tysiące sześćset) złotych powiększoną o podatek od towarów i usług tytułem kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej skarżącemu z urzędu.
UZASADNIENIE
Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Ł.- B. decyzją z dnia [...]., Nr [...] określił K.G. prowadzącemu działalność gospodarczą w zakresie handlu, pośrednictwa w sprzedaży sprzętu komputerowego oraz usług budowlanych w firmie "A" z siedzibą w Ł. zobowiązanie w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2000 w kwocie 434.733,00 zł.
Zdaniem organu skarżący zawyżył koszt zakupu towarów handlowych o kwotę 458.949,74 zł z tytułu zaewidencjonowania w podatkowej księdze wydatków wynikających z faktur wystawionych przez PHU "B", które to towary sprzedane firmie "A", firma PHU "B" zakupiła od firmy "C" nie figurującej
w ewidencji działalności gospodarczej ani bazie REGON oraz nie prowadzącej działalności gospodarczej pod wskazanym adresem. Dodatkowo nie uznano za koszt uzyskania przychodu kwoty w wysokości 582.000,00 zł z tytułu zapłaty za usługi świadczone przez PPUH "D" sp. z o.o. z uwagi na to, że firma faktycznie nie dokonała sprzedaży usług na rzecz skarżącego. Stwierdzono również zawyżenie pozostałych wydatków o kwoty: 3.408,92 zł, 32.042,35 zł poprzez zaliczenie w ciężar kosztów rat leasingowych wg umów leasingu operacyjnego przedmiotem których były zestawy komputerowe oraz monitory. Sprzęt miał służyć w celu uruchomienia kawiarenki internetowej oraz sali komputerowej do prowadzenia szkoleń. Przedsięwzięcie nie zostało jednak zrealizowane. Organ stwierdził, że podatnik zaniżył również wydatki o kwotę 3.000,00 zł poprzez zaewidencjonowanie jako zakup towarów handlowych wynikających z faktury kwotę w wysokości 4.500,00 zł podczas gdy wartość zakupu towarów udokumentowanych fakturą wynosiła 7.500,00 zł.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right