Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 27 listopada 2007 r., sygn. IV SA/Wa 1899/07
Skoro prawodawca obowiązek poniesienia opłat, o których mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, związał
generalnie z okolicznością wzrostu wartości nieruchomości, w następstwie uchwalenia (zmiany) planu zagospodarowania przestrzennego, to podstawę
ustalenia opłaty mogą stanowić wszelkie zamiany wartości działki, o ile są one faktycznie następstwem uchwalenia planu (wprowadzenia
zmian).Wprowadzone planem warunki dotyczące użytkowania działek sąsiednich (zmiana dotychczasowych, lub wskazanie warunków dotychczas w ogóle
nie określonych) może mieć wpływ na wzrost wartości nieruchomości, co, w przypadku zbycia działki w określonym czasie od uchwalania planu, wiąże się z
obowiązkiem poniesienia opłaty. Analogicznie, wynikające z planu kwestie obsługi infrastrukturalnej działki (w tym kwestia dojazdu, komunikacji itp.) mogą
także mieć wpływ na zmianę wartości nieruchomości i być bezpośrednim następstwem przyjęcia (zmiany) planu zagospodarowania przestrzennego.
Zgromadzony w sprawie materiał dowodowy, w szczególności operat szacunkowy, powinien zawierać konkretne informacje, jakie zmiany odnośnie kwestii
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right