Orzeczenie
Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 8 listopada 2005 r., sygn. I SA/Go 720/05
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Niedzielski, Sędziowie Sędzia WSA Joanna Wierchowicz (spr.), Asesor WSA Alina Rzepecka, Protokolant Krzysztof Garbacz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 08 listopada 2005 r. sprawy ze skargi M.K. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej Ośrodek Zamiejscowy z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego za 1999 rok od dochodów z nieujawnionych źródeł przychodów 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. określa, że uchylona decyzja nie podlega wykonaniu; 3. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz skarżącego kwotę 3.323,00 zł (trzy tysiące trzysta dwadzieścia trzy złote) tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Naczelnik Urzędu Skarbowego decyzją z dnia [...] sierpnia 2004r. Nr [...] działając na podstawie art. 10 ust.l pkt 9. art. 20 ust.l i 3, art. 30 ust.l pkt 7 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 1993r. Nr 14. póz. 176 z późn. zm.) oraz art. 21 §1 pkt 2 i art. 207 §1 ustawy z 29 sierpnia 1998r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137. póz. 926 ze zm.). ustalił M.K. zobowiązanie w podatku dochodowym od osób fizycznych za 1999 rok od dochodów z nie ujawnionych źródeł przychodów w kwocie 30.244.50 zł.
Urząd Skarbowy ustalił, że małżonkowie W. i M.K. w 1999 roku ponieśli wydatki znacznie przewyższające zeznane dochody.
Z uzasadnienia decyzji organu podatkowego pierwszej instancji wynika, że W. i M.K. (w małżeństwie obowiązywał ustrój wspólności majątkowej) w 1999 roku ponieśli wydatki na: zaliczki na podatek dochodowy za 1999 rok w kwocie 3.536.40zł, -składki na ubezpieczenie emerytalne i zdrowotne w kwocie 8.627.30 zł. - ubezpieczenie na życie - 3.608.00 zł. - budowę domu jednorodzinnego - 61.154.24 zł. -zakup samochodu marki [...] oraz dodatkowe wyposażenie auta - 51.305.232zł. -spłatę rat kredytu na samochód i prowizję -3.971.72zł. - wydatki na bieżące utrzymanie rodziny, eksploatację samochodu, ubezpieczenia, zakup mebli, podatek od nieruchomości itp. w kwocie 32.870,00 zł. Łączna wysokość wydatków wyniosła 165.072.89 zł.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right