Interpretacja indywidualna z dnia 15.10.2020, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.435.2020.1.MP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.435.2020.1.MP
Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy, czynności wykonywanych przez Spółkę w zakresie kampanii informacyjnych i kampanii społecznych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 sierpnia 2020 r. (data wpływu 14 sierpnia 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy, czynności wykonywanych przez Spółkę w zakresie kampanii informacyjnych i kampanii społecznych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 sierpnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy, czynności wykonywanych przez Spółkę w zakresie kampanii informacyjnych i kampanii społecznych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Podstawowa działalność Spółki obejmuje tworzenie i rozpowszechnianie ogólnokrajowych i regionalnych audycji radiowych.
Spółka wykonuje działalność gospodarczą, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wykonuje sprzedaż opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, zwolnioną z podatku oraz czynności niepodlegające opodatkowaniu tym podatkiem.
Spółka w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zawiera i będzie zawierać w przyszłości umowy z podmiotami głównie sfery publicznej (ministerstwa i urzędy, organy administracji, jednostki samorządu terytorialnego i samorządu zawodowego, instytucje kultury, instytuty, stowarzyszenia, fundacje i tym podobne jednostki organizacyjne działające w sferze publicznej), których przedmiotem jest odpłatne zlecenie Spółce przeprowadzenia (współuczestnictwa w prowadzeniu) kampanii informacyjnych, kampanii społecznych. Wymienione kampanie charakteryzują się tym, że na zamówienie danego podmiotu emitowany jest spot lub seria spotów informacyjnych o ustalonej formie i treści, które w określonym czasie i określoną liczbę razy, są emitowane przez Spółkę. Kampania informacyjna/społeczna i ww. emisja jest finansowana w całości lub w części przez zamawiającego. Zamawiający może zlecić realizację kampanii informacyjnej/społecznej przez pośrednika (np. dom mediowy). Wówczas takie zlecenie będzie fakturowane na pośrednika.