Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.12.2019, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.561.2019.2.MM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.561.2019.2.MM

Zwolnienie od podatku VAT wykonywanych usług prosektoryjnych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 września 2019 r. (data wpływu 4 września 2019 r.), uzupełnionym w dniu 23 października 2019 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy, usług prosektoryjnych świadczonych na zlecenie podmiotów leczniczych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 września 2019 r. 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 23 października 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy, usług prosektoryjnych świadczonych na zlecenie podmiotów leczniczych.

We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej również: Spółka) jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, polskim rezydentem podatkowym, którego podstawowym przedmiotem działalności gospodarczej jest pozostała działalność w zakresie opieki zdrowotnej, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 2007: 86.90.E). Wnioskodawca jest podmiotem leczniczym zarejestrowanym w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Spółka nabyła w drodze aportu zorganizowaną część przedsiębiorstwa w postaci X. W ramach działalności prowadzonej w oparciu o X. Spółka wykonuje m.in. badania: histopatologiczne, cytologiczne, śródoperacyjne, immunohistochemiczne i immunofluorescencyjne, ultrastrukturalne, z zakresu biologii molekularnej czy też autopsyjne. Spółka posiada pracownię prosektoryjną, której zadaniem jest przyjmowanie i przechowywanie zwłok, wykonywanie sekcji, pobieranie materiału do badań histopatologicznych i cytologicznych, przygotowywanie zwłok do wydania rodzinie lub uprawnionym podmiotom. Procedura świadczenia usług prosektoryjnych rozpoczyna się od dostarczenia zwłok przez podmioty lecznicze, pogotowie ratunkowe i zakłady komunalne, transportem własnym i z kartą skierowań. Dostarczone zwłoki wpisywane są do księgi pracowni. Kolejnym etapem są oględziny stanu zwłok oraz obecność ewentualnych zmian w porównaniu do otrzymanej karty odbioru zwłok. Następnie zwłoki umieszczane są w chłodni. Podmiot leczniczy, który przesyła zwłoki celem wykonania sekcji powinien przesłać kartę sekcyjną lub oświadczenie o zwolnieniu zwłok z sekcji. Czas przechowywania zwłok jest ustalony na trzy doby, niemniej zdarzają się sytuacje, w których przechowywane są one dłużej, ze względu na brak odpowiedzi ze strony odbierającej zwłoki. Wszystkie sekcje zwłok zlecane przez wymienione wyżej podmioty mają charakter lekarski. Ich celem jest ustalenie odpowiedzi, dlaczego doszło do śmierci pacjenta, jakie czynniki o tym zdecydowały, co należy w przyszłości zrobić dla dobra przyszłego pacjenta, aby uniknąć podobnego zdarzenia i żeby nie doszło do śmierci. Usługi przechowywania zwłok w chłodni są ściśle związane ze zlecaną Spółce usługą podstawową (oględzinami, oceną stanu zwłok, autopsją lekarską). Wnioskodawca nie świadczy usług przechowywania zwłok, jako usług odrębnych od zleconych usług prosektoryjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00