Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.12.2019, sygn. 0115-KDWT.4011.9.2019.1.MPŁ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDWT.4011.9.2019.1.MPŁ
Czy przychód uzyskiwany przez Wnioskodawcę z tytułu świadczenia usług na podstawie Umowy, powinien być zakwalifikowany jako przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 3 oraz art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej u.p.d.o.f.)? Czy w przypadku udzielenia odpowiedzi twierdzącej na pytanie pierwsze Wnioskodawca będzie miał, na podstawie art. 44 ust. 1 pkt 1 u.p.d.o.f., obowiązek poboru i wpłaty zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od wynagrodzenia wypłacanego na podstawie Umowy?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 listopada 2019 r. (data wpływu 13 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie określenia źródła przychodu oraz możliwości opodatkowania 19% podatkiem liniowym wynagrodzenia z tytułu usług świadczonych na rzecz Spółki na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie określenia źródła przychodu oraz możliwości opodatkowania 19% podatkiem liniowym wynagrodzenia z tytułu usług świadczonych na rzecz Spółki na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą i jest zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wnioskodawca w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej zajmuje się świadczeniem usług polegających na szeroko rozumianym doradztwie marketingowym, biznesowym, strategicznym i networkingiem. W ramach prowadzonej działalności skupia się m.in. na podejmowaniu działań PR-owych, pozyskiwaniu klientów dla swoich kontrahentów, w tym poprzez korzystanie z posiadanych przez siebie znajomości oraz kojarzenia odpowiednich partnerów biznesowych, jak również na podejmowaniu działań zmierzających do zwiększenia rozpoznawalności swoich kontrahentów na rynku chociażby poprzez udział tych kontrahentów w różnego rodzaju imprezach i targach branżowych. Wnioskodawca od wielu lat związany jest bowiem z branżą informatyczną, programistyczną, start-upową.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right