Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.08.2019, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.345.2019.2.AM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.345.2019.2.AM
W zakresie zastosowania zwolnienia z podatku VAT do sprzedaży licytacyjnej lokalu niemieszkalnego w drodze egzekucji komorniczej.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2019 r. (data wpływu 1 lipca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia z podatku VAT do sprzedaży licytacyjnej lokalu niemieszkalnego w drodze egzekucji komorniczej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia z podatku VAT do sprzedaży licytacyjnej lokalu niemieszkalnego w drodze egzekucji komorniczej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Przedmiotem sprzedaży w trybie egzekucji będzie lokal niemieszkalny mający status odrębnej własności, należący do T. Lokal został nabyty przez T. na podstawie umowy ustanowienia odrębnej własności lokalu z dnia 15 maja 2002 r., zawartej z gminą . Od tej daty T. wykorzystuje opisany lokal na działalność oświatowo-kulturalną. Lokal ma powierzchnię 116,78 m2 i znajduje się na 2 kondygnacji 7-piętrowego budynku. Lokal składa się z dwóch sal wykładowych, gabinetu, sekretariatu, pomieszczenia kuchennego i sanitariatu. Lokal znajduje się w budynku wielomieszkaniowym wybudowanym w roku 1948. W budynku przeprowadzono remont generalny, który ukończono w roku 2011. Dłużnik nie udostępnił lokalu w celu wykonania operatu szacunkowego, biegły sądowy uzyskał część informacji od administratora budynku. Podczas czynności opisu i oszacowania przeprowadzonych w dniu 26 czerwca 2018 roku wiceprezes zarządu T. stanął na stanowisku, że sprzedaż lokalu powinna podlegać podatkowi VAT w stawce 23%, jednak stanowisko to nie zostało uzasadnione w żaden sposób, a jedynie wskazano, że wniosek ten wynika ze statusu T. jako podatnika VAT. Obecnie T. zostało wykreślone z rejestru podatników VAT czynnych. W dniu 4 czerwca 2019 roku komornik wezwał Dłużnika do udzielenia wyjaśnień, czy w okresie ostatnich 2 lat T. poniosło wydatki na modernizację lokalu ponad 30% wartości początkowej obiektu. W odpowiedzi telefonicznej wiceprezes zarządu T. oświadczył, że takich nakładów na ulepszenie lokalu nie dokonywano.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right