Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.12.2018, sygn. 0114-KDIP4.4012.695.2018.1.AS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.695.2018.1.AS

Projekt prawo do odliczenia.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 października 2018 r. (data wpływu 19 października 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją operacji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 października 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją operacji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Urząd zawarł z Wnioskodawcą umowę o dofinansowanie operacji. Operacja realizowana jest jako tzw. projekt grantowy. W ramach zawartej umowy na realizację projektu grantowego Wnioskodawca pozyskał kwotę zł na realizację tej operacji. W ramach zamierzonego projektu grantowego na obszarze zostanie zrealizowanych 20 zadań realizowanych przez grantobiorców. Operacja polegać będzie na budowie altan wraz z wyposażaniem, doposażeniu placu zabaw, budowie siłowni zewnętrznych, obiektów rekreacyjno- turystycznych i kulturowych. Wszystkie realizowane zadania w ramach projektu grantowego będą mieć charakter niekomercyjny i ogólnodostępny. Grantobiorcy nie będą uzyskiwać dochodu z realizacji operacji. W ramach operacji zaplanowano realizację nie mniej niż 20 zadań w obiektach ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej, turystycznej lub kulturalnej na terenie gmin członkowskich Wnioskodawcy celem zachowania dziedzictwa lokalnego obszaru gmin członkowskich. Na operację składa się 10 grantów w kwocie i 10 grantów w kwocie ... Grantobiorcami są podmioty będące Gminami, ale również organizacje pozarządowe. Pośród grantobiorców nie ma przedsiębiorców. Z każdym z grantobiorców podpisana została umowa mająca taki sam wzór zgodnie z którą zadaniem Grantobiorcy jest realizacja operacji grantowej zgodnie z zakresem złożonego wcześniej do Wnioskodawcy wniosku o przyznanie grantu. Po wyłonieniu wykonawcy każdy z Gratobiorców dokonuje płatności ze swoich środków a następnie składa do Wnioskodawcy wniosek o rozliczenie grantu i przedkłada dowód poniesienia kosztów (faktury, rachunki) zgodnie z umową o powierzenie grantu. Wydatki obejmują również zwrot kosztów podatku VAT poniesionego przez Grantobiorców. Stowarzyszenie dokonuje zwrotu 100% kosztów kwalifikowanych na rzecz każdego z Grantobiorców. Na podstawie rozliczenia z każdym z Grantobiorców opracowany zostanie jeden zbiorczy wniosek o płatność składany przez Wnioskodawcę do Urzędu celem refundacji poniesionych kosztów kwalifikowanych zgodnie z umową na poziomie 100% kosztów kwalifikowanych. Pośród kosztów kwalifikowanych będzie ujęty również podatek VAT. Na etapie oceny wniosku o płatność Urząd oczekuje wskazania na konieczność pozyskania interpretacji prawa podatkowego, w tym celu wystąpiono do KIS. Po uzupełnieniu wniosku o płatność o interpretację prawa podatkowego Wnioskodawca będzie mógł rozliczyć się z operacji i zawartej umowy z Urzędem. Wnioskodawca nie planuje działań po realizacji tej konkretnej operacji poza promocją jej wyników i rezultatów jako dobrej praktyki wykorzystania środków unijnych PROW 2014-2020. Obowiązkiem Wnioskodawcy po otrzymaniu płatności będzie archiwizacja dokumentów. Operacja ma charakter inwestycyjny nie tworzy jednak nowych miejsc pracy nie ma zatem dodatkowych obowiązków utrzymania trwałości takiej operacji które mogłyby wynikać z przepisów regulujących wydatkowanie środków PROW 2014-2020. Obowiązkiem Wnioskodawcy będzie utrzymanie trwałości operacji inwestycyjnej przez 5 lat od daty otrzymania płatności ostatecznej przez Urząd na rzecz Wnioskodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00