Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.11.2018, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.744.2018.1.NK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.744.2018.1.NK
Dofinansowanie otrzymane przez Gminę na realizację zadania polegającego na demontażu i transporcie azbestu będzie wchodzić do podstawy opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy i tym samym będzie wbrew stanowisku zawartemu we wniosku - podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 września 2018 r. (data wpływu 4 października 2018 r.), uzupełnionym w dniu 30 października 2018 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania otrzymanej dotacji jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 października 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 30 października 2018 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania otrzymanej dotacji.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Jako jednostka samorządu terytorialnego, realizuje zadanie pn. , zgodnie z uchwałą Rady Gminy z dnia w sprawie przyjęcia Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu .
Zadanie ma na celu usunięcie wyrobów azbestowych z nieruchomości prywatnych położonych na terenie gminy i unieszkodliwieniu ich na składowisku uprawnionym do przyjmowania na stałe odpadów zawierających azbest. Wnioskodawca nabywa przedmiotowe usługi od wyspecjalizowanej firmy zajmującej się usuwaniem tego typu odpadów i posiadającej przewidziane przepisami prawa stosowne uprawnienia. Właściciele nieruchomości prywatnych, zgodnie z zawartymi z Wnioskodawcą i wykonawcą umowami cywilnoprawnymi (trójstronnymi), partycypują w kosztach usuwania azbestu z nieruchomości stanowiących ich własność w wysokości 30% całkowitych kosztów. Mieszkańcy otrzymują bezpośrednio od wykonawcy fakturę VAT (w zakresie swojego wkładu), natomiast pozostałe koszty (odpowiadające wartości dotacji z WFOŚiGW) ponosi Wnioskodawca, również na podstawie faktury VAT wystawionej przez wykonawcę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right