Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.07.2018, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.223.2018.1.JM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.223.2018.1.JM
Czy dochody otrzymywane przez Wnioskodawczynię w związku z realizacją umów i finansowane ze środków programu podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 kwietnia 2018 r. (data wpływu 2 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
W dniu 26 czerwca 2017 r. Wnioskodawczyni zawarła 6miesięczną umowę z Organizacją na świadczenie usług konsultacyjnych. W dniu 4 stycznia 2018 r zawarła kolejną analogiczną 5miesięczną umowę z Organizacją Narodów Zjednoczonych na świadczenie usług konsultacyjnych. Przedmiotem ww. umów jest realizacja obowiązków koordynatora wdrożenia strategii opracowanej na potrzeby projektu. Zakres obowiązków obejmuje również wdrożenie planu strategicznego dla projektu na lata 2017-2021.
T. to specjalny program ONZ, utworzony w 1977 r. dla Państw Europy Środkowej i Wschodniej. Jest to jedyny program, który umożliwia bezpośrednią współpracę administracji drogowych w celu poprawy efektywności połączeń transportowych w Europie i Azji, zrównoważenia istniejących luk i różnic między sieciami autostrad w Europie Zachodniej, Wschodniej, Środkowej i Południowo Wschodniej, wspomagania procesu integracji europejskich systemów infrastruktury transportowej. Agencją wykonawczą jest U. W projekcie działa 15 państw członkowskich: Armenia, Austria, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Gruzja, Węgry, Włochy, Litwa, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia i Turcja. Polska przystąpiła do programu w wyniku zawartej umowy między ONZ a rządem Polski, reprezentowanym przez ministra właściwego ds. transportu. Wstępne wsparcie finansowe dla programu zapewnił Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP). Aktualnie kraje członkowskie odprowadzają roczne składki na cele projektu w ramach umowy funduszu powierniczego. Roczne i długoterminowe plany działania są ustalane przez komitet sterujący (delegaci państw członkowskich), a prace wykonuje personel biurowy Projektu, grupy robocze, grupy eksperckie ad hoc oraz, gdy wymagają tego zewnętrzni konsultanci, w ścisłej współpracy z państwami członkowskimi. W tym właśnie trybie zawarte zostały ww. umowy. Umowy przewidują wynagrodzenie miesięczne, które jest finansowane przez ONZ, z budżetu, który tworzą m.in. składki członkowskie. Umowy, o których mowa zawarto pomiędzy osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej, a ONZ Europejską Komisją Gospodarczą z siedzibą w Genewie w formie indywidualnego kontraktu na realizację zadań w ramach ustalonego programu realizowanego przez ONZ z bezzwrotnej pomocy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right