Interpretacja indywidualna z dnia 16.04.2018, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.77.2018.1.KT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.77.2018.1.KT
Prawo do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu dotyczącego modernizacji linii sortowniczej przy zastosowaniu sposobu określenia proporcji.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 lutego 2018 r. (data wpływu 7 lutego 2018 r.), uzupełnionym w dniu 8 lutego 2018 r. (data opłaty), w dniu 16 lutego 2018 r. o adres ePUAP (data wpływu), w dniu 23 marca 2018 r. (data wpływu) oraz w dniu 11 kwietnia 2018 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 16 lutego 2018 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. .
We wniosku oraz jego uzupełnieniach przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Związek Gmin (dalej: Związek) został powołany w roku 1997 i zarejestrowany w rejestrze związków międzygminnych. Związek działa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i statucie Związku. Obecnie w skład Związku wchodzi 12 gmin. Zadania własne gmin członkowskich powierzone do realizacji Związkowi zostały określone w § 9 Statutu. W celu realizacji części zadań, w 2001 r. Zgromadzenie powołało zakład budżetowy &− Komunalny Zakład Gospodarki Odpadami, który do końca 2016 r. funkcjonował jako samodzielny podatnik VAT, Związek zaś takiego statusu nie posiadał.
Na mocy ustawy centralizacyjnej z dnia 5 września 2016 r., Związek, pomimo, że nie prowadzi bezpośrednio żadnej działalności gospodarczej, ani też nie świadczy usług, od dnia 1 stycznia 2017 r. stał się podatnikiem podatku VAT, zakład budżetowy zaś taki status utracił.