Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.03.2018, sygn. 0113-KDIPT3.4011.8.2018.2.SK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT3.4011.8.2018.2.SK

Obowiązki płatnika w związku z wypłaconym odszkodowaniem na rzecz byłego pracownika.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 grudnia 2017 r. (data wpływu 4 stycznia 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 lutego 2018 r. (data wpływu 19 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłaconym odszkodowaniem na rzecz byłego pracownika jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 stycznia 2018 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa m.in. w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 1 lutego 2018 r., nr 0113 KDIPT3.4011.8.2018.1.SK, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w zw. z art. 14h ww. ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 2 lutego 2018 r. (data doręczenia 6 lutego 2018 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 9 lutego 2018 r. (data wpływu 19 lutego 2018 r.), nadanym za pośrednictwem placówki pocztowej w dniu 13 lutego 2018 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej: Szpital) jest Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej. Szpital posiada wyodrębnione komórki organizacyjne w ramach swojej działalności. W okresie od dnia 12 kwietnia 2012 r. do dnia 31 lipca 2016 r. Szpital zatrudniał pracownika na stanowisku zastępcy dyrektora ds. ekonomicznych. Ostatnie wynagrodzenie z tego tytułu wskazany pracownik otrzymał w wysokości 8 519 zł 35 gr. Stosunek pracy łączący strony rozwiązał się za wypowiedzeniem dokonanym przez Wnioskodawcę, a jako przyczynę tej decyzji wskazano brak inicjatywy w podejmowaniu działań mających na celu poprawę sytuacji finansowej Szpitala, jak również brak należytego planowania finansów poszczególnych komórek organizacyjnych zmierzających do poprawy sytuacji ekonomicznej Szpitala.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00