Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.02.2018, sygn. 0114-KDIP4.4012.103.2018.1.EK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.103.2018.1.EK
w zakresie sposobu rozliczania i dokumentowania rabatów udzielanych na rzecz Klienta oraz prawa i terminu do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu rabatów
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 lutego 2018 r. (data wpływu 20 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu rozliczania i dokumentowania rabatów udzielanych na rzecz Klienta oraz prawa i terminu do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu rabatów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu rozliczania i dokumentowania rabatów udzielanych na rzecz Klienta oraz prawa i terminu do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu rabatów.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
N. Sp. z o.o. (dalej w tekście Spółka) jest wyłącznym dystrybutorem N. AG na polskim rynku środków ochrony roślin i nasion zbóż, kukurydzy, rzepaku, zwanych dalej Produktami. Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. W ramach, prowadzonej działalności Spółka dokonuje bezpośredniej hurtowej sprzedaży Produktów na rzecz dystrybutorów i większych przedsiębiorców prowadzących działalność handlową (Hurtownie). W przypadku osiągnięcia przez nabywców określonych w umowach lub akcjach promocyjnych progów zakupów Spółka udziela rabatów posprzedażowych, dokumentowanych fakturami korygującymi.
W ramach działań promocyjno-marketingowych przedstawiciele Spółki przeprowadzają szereg akcji reklamowych, w tym kierowanych bezpośrednio do Klientów - w ramach swoich obowiązków odwiedzają placówki handlowe, aby przedstawiać informacje dotyczące Produktów oraz zachęcać do nabywania Produktów Spółki również od autoryzowanych dystrybutorów (Hurtowni) zajmujących się ich dystrybucją. Zwiększenie sprzedaży Hurtowni ma bezpośredni wpływ na obroty Spółki - dystrybutorzy (Hurtownie) dokonują większych zamówień na produkty Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right