Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.01.2018, sygn. 0112-KDIL3-1.4011.341.2017.2.AA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3-1.4011.341.2017.2.AA

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika dotyczących elektronicznego przechowywania informacji PIT-11.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2017 r. (data wpływu 28 listopada 2017 r.) uzupełnionym w dniu 27 grudnia 2017 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika:

  • w części dotyczącej elektronicznego przechowywania informacji PIT-11 (pytanie nr 4) jest prawidłowe,
  • w pozostałej części jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 listopada 2017 r. Spółka Akcyjna X złożyła w Urzędzie Skarbowym wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie. Pismem z dnia 22 listopada 2017 r. Naczelnik Urzędu Skarbowego przesłał wniosek wg właściwości Dyrektorowi Krajowej Informacji Skarbowej. Pismo wraz z wnioskiem wpłynęło do tut. Organu w dniu 28 listopada 2017 r.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, w związku z czym pismem z dnia 15 grudnia 2017 r. znak 0112-KDIL3-1.4011.341.2017.1.AA na podstawie art. 169 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 19 grudnia 2017 r., natomiast w dniu 27 grudnia 2017 r. wniosek uzupełniono (nadano w polskiej placówce pocztowej w dniu 22 grudnia 2017 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej: Spółka, Bank) jest bankiem krajowym, prowadzącym działalność na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1988). Spółka zatrudnia około 3.000 osób na podstawie umów o pracę. Zgodnie z art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. 1991 Nr 80 poz. 350, z późn.zm., dalej: ustawa o pdof) Wnioskodawca jako płatnik zobowiązany jest obliczyć i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od pracowników, którzy uzyskują od Wnioskodawcy przychody ze stosunku pracy. Spółka sporządza i przekazuje pracownikom oraz urzędom skarbowym właściwym dla pracowników imienne informacje o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (dalej: PIT-11, informacje podatkowe).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00